تاریخ انتشار: ۲۷ اسفند ۱۳۹۲ - ۱۳:۳۱
کد خبر: ۵۹۶۰۵
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
معاون جمعیت هلال احمر خرمشهر:
طرح امدادرسانی به مسافران‌نوروزی درخرمشهر
معاون جمعیت هلال احمر خرمشهر گفت: طرح امداد رسانی به مسافران نوروزی و کاروان‌های راهیان نور در خرمشهر از امروز در چند نقطه شهر اجرایی می‌شود.

عبدالحسین دیراوی امروز از آغاز فعالیت‌های امدادی جمعیت هلال احمر خرمشهر خبر داد و اظهار کرد: طرح امداد رسانی به مسافرین و کاروان‌های راهیان نور در خرمشهر روز گذشته با نام استقبال از بهار آغاز شد.

وی گفت: طرح مذکور با استقرار تیم‌های امدادی در غالب پست‌های ثابت و سیار در چند نقطه شهر از همین امروز اجرایی می‌شود.

معاون جمعیت هلال احمر خرمشهر در ادامه تصریح کرد: به علت حضور تعداد زیاد مسافران نوروزی و کاروان‌های راهیان نور در خرمشهر طی روزهای پایانی سال و آغازین سال جدید متاسفانه هر ساله شاهد بروز حوادث و تصادفات جاده‌ای در شهر بوده‌ایم و در این راستا جمعیت هلال احمر خرمشهر با مستقر کردن تیم‌های امدادی متخصص در نقاط مختلف شهر به امدادرسانی و ارائه سایر خدمات به مسافرین و کاروان‌های راهیان نور می‌پردازد.

دیراوی هدف از این فعالیت‌های امدادی را کاهش آمار تلفات حوادث جاده‌ای و دریایی عنوان و خاطر نشان کرد: نجات‌گران مستقر در پایگاه‌ها در صورت بروز حوادث پس از ارائه خدمات امدادی مصدومین را به نزدیک‌ترین مراکز درمانی منتقل می‌کنند.

وی از فراهم‌سازی شرایط اسکان مسافرین در راه مانده نیز خبر داد و بیان کرد: شرایط اسکان موقت برای مسافرین در راه مانده در نزدیکی پایگاه‌های امدادی فراهم است و از همین امروز آماده ارائه خدمات هستیم.

مسئول واحد امداد و نجات هلال احمر خرمشهر به تعداد پست‌های نوروزی اشاره کرد و افزود: واحد امداد در چهار پست به صورت دو پست سیار و دو پست ثابت جاده‌ای و ساحلی و با به‌کارگیری 15 نجاتگر، 4 دستگاه آمبولانس، یک دستگاه خودرو نجات با تمام تجهیزات و 2 فروند قایق موتوری به ارائه خدمات امدادی خواهد پرداخت.

وی در ادامه به پست‌های راهنمایان نوروزی سازمان جوانان این جمعیت هم اشاره و مطرح کرد: برای راهنمایی مسافرین سه پست راهنمایان نوروزی زیر نظر سازمان جوانان این جمعیت در دو پست ثابت و یک پست سیار در نظر گرفته شده است.

این طرح قرار است تا 17 فروردین سال جدید و بصورت شبانه‌روزی ادامه داشته باشد.
مرجع / فـارس
:
:
:
آخرین اخبار