تاریخ انتشار: ۲۷ اسفند ۱۳۹۲ - ۱۳:۴۸
کد خبر: ۵۹۶۰۹
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
نوروز در ايذه چه خبر است؟
دبیر انجمن دوستداران میراث فرهنگی ایذه از برنامه‌های ویژه ایام نوروز در ايذه گفت.

فرامرز خوشاب اظهار کرد: برنامه‌هایی که امسال برای گردشگران و مسافران نوروزی در نظر گرفته‌ایم شامل برگزاری نمایشگاه عکس با محوریت مردم‌شناسی و ابنیه‌های باستانی، برگزار نمایشگاه صنایع دستی، برگزاری میزگردهای تخصصی با حضور صاحب‌نظران صنایع دستی، باستان‌شناسی، تاریخ و هنر ایران، برگزاري مسابقه اطلاعات عمومی و تاریخی در بین گردشگران با اهدای جوایز، برگزاری زیارت عاشورا در روز پنج‌شنبه و جلسه بررسی حفظ آثار باستانی از دیدگاه قرآن با حضور کارشناسان مذهبی و برگزاری برنامه شاهنامه‌خوانی است.

خوشاب اظهار کرد: همه این برنامه‌ها را ما تا جایی که در توان‌مان هست اجرا می‌کنیم و تلاش خودمان را خواهیم کرد. اما ما انتظاري که از سازمان میراث فرهنگی استان داشتیم این بود که از ما حمایت شود و به اجرای برنامه‌هایی که در جهت منافع خودشان است کمک کنند.

او بیان کرد: ما پیش از این نیز در تاریخ 29 بهمن در نامه‌ای همه این برنامه‌ها را به سازمان ابلاغ کردیم و سازمان اعلام کرد که هیچ پولی برای انجام این برنامه‌ها ندارد.

خوشاب توضیح داد: البته اداره میراث فرهنگی ایذه همکاری لازم را با ما داشته و آن چیزی که در چارچوب اختیاراتش بوده را انجام داده است اما ما از سازمان میراث فرهنگی انتظاراتی داشتیم که همکاری لازم را با ما نداشتند.

اين دوستدار ميراث فرهنگی توضیح داد: با توجه به این که ایذه دروازه شمالی ورود استان خوزستان محسوب می‌شود بهتر است که سازمان میراث فرهنگی نیز حمایت‌های لازم را انجام دهد.

وی افزود: اما با همه کم و کاستی‌هایی که وجود دارد از مردم استان خوزستان و مردم کشور دعوت می‌کنیم که به دیدن ایذه، تکه مخمل سبز کشور با آثار باستانی فوق‌العاده خاص و مردم باصفا، بیایند.
مرجع / ایسنا
:
:
:
آخرین اخبار