تاریخ انتشار: ۲۷ اسفند ۱۳۹۲ - ۱۴:۱۸
کد خبر: ۵۹۶۱۵
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
معاون دانشجویی فرهنگی دانشگاه علوم پزشکی اهواز:
رویه دانشگاه جذب حداکثری و دفع حداقلی است
معاون دانشجویی و فرهنگی دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز اصول مدنظر معاونت طی سه ماه اخیر را ایجاد روحیه امیدواری در دانشجویان و تبدیل دانشگاه به یک فضای با نشاط و شاداب توام با آرامش برای آن که دانشجویان به نحوه احسن به وظیفه اصلی خود ـ تحصیل علم و دانش ـ عمل کنند ، برشمرد و گفت: سند دانشگاه اسلامی، سر لوحه فعالیت های دانشجویی و فرهنگی دانشگاه است.

دکتر ساسان موگهی در نشست خبری سرپرست و هیات ريیسه دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز که دوشنبه 26 اسفندماه در سالن جلسات حوزه ریاست این دانشگاه برگزار شد، به موضوع پایبندی به اخلاق در دانشگاه اشاره و اظهار کرد: معتقدیم اگر قرار است در جامعه اتفاقی رخ دهد، آن اتفاق باید از دانشگاه آغاز شود و اگر بخواهیم اخلاق و قانونمندی در جامعه نهادینه شود و فرهنگ تعالی یابد، باید از دانشگاه شروع کنیم.

معاون دانشجویی و فرهنگی دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز با بیان این که فرهنگ یک مقوله با ظرافت است که باید کاملا کارشناسی شده مدیریت شود تا نتیجه عکس ندهد، تصریح کرد: برنامه دانشگاه این است که تعالی فرهنگی به صورت کاملا کارشناسی شده و با شیب آهسته، بدون شتاب زدگی دنبال شود.

موگهی رویه دانشگاه در این زمینه را جذب حداکثری و دفع حداقلی بر اساس مشی اعتدال تعریف و خاطرنشان کرد: معتقدیم اگر مشی اعتدال رعایت شود، جمعیت کثیری از جامعه دانشگاهی در مسیر اهداف علمی کشور همراه خواهند شد.

وی با بیان این که فرهنگ را مقوله ای مولتی فاکتوریل(چند عللی) می دانیم، توضیح داد: عوامل زیادی بر فرهنگ تاثیر می گذارد و از سوی دیگر خود فرهنگ می تواند بر امور زیادی اثرگذار باشد البته دانشگاه نیز یک جزیره منفرد نیست و از فرهنگ عمومی جامعه قطعا تاثیر می پذیرد.

معاون دانشجویی و فرهنگی دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز برگزاری کرسی های آزاد اندیشی، نشست های دانشجویان، نظریه پردازی، گفتمان سازی و غیره را از فعالیت های حوزه مدیریت فرهنگی دانشگاه برشمرد و با بیان این که دانشجویان بابت این فعالیت ها یک ریال هزینه پرداخت نمی کنند، تصریح کرد: در حال حاضر 28 نشریه در دانشگاه با تیراژ دلخواه منتشر می شود؛ همچنین هفت کانون فرهنگی و تربیتی در دانشگاه فعالیت می کنند.

موگهی همچنین به برگزاری اردوهای درون و برون استانی با هدف تقویت روحیه نشاط در دانشجویان شهرستانی ساکن خوابگاه ها اشاره و تصریح کرد: در این بخش طی سه ماه اخیر 9 اردو برگزار شد که هزار و 100 نفر از دانشجویان را تحت پوشش قرار داد.

وی همچنین برگزاری جشن ازدواج دانشجویی و آیین دانش آموختگی برای دانشجویان را از دیگر برنامه های دانشگاه در این مدت عنوان و خاطرنشان کرد: ارایه خدمات روانشناختی به تمام دانشجویان به صورت رایگان اجرای طرح غربالگری سنجش سلامت در بدو ورود دانشجویان نیز از دیگر خدمات ارائه شده به دانشجویان است .

معاون دانشجویي و فرهنگی دانشگاه علوم پزشكي جندی شاپور اهواز با بیان این که متولی سکونت سه هزار دانشجو هستیم، به پرداخت وام های دانشجویی طی سه ماه اخیر اشاره و تصریح کرد: دراین مدت وام تحصیلی به 2 هزار و 357 دانشجو در مجموع به میزان 8 میلیارد تومان اعطا شد.
مرجع / ایسنا
:
:
:
آخرین اخبار