تاریخ انتشار: ۲۷ اسفند ۱۳۹۲ - ۱۴:۲۰
کد خبر: ۵۹۶۱۶
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
در دانشگاه علوم پزشکی اهواز ؛
انعقاد قرارداد ساخت کارگاه چندمنظوره دارویی
معاون توسعه پژوهش و فناوری دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز با اشاره به رشد 50 برابری تولید مقاله دانشگاه طی بازه زمانی 2000 تا 2013، از انعقاد قرارداد ساخت یک کارگاه چندمنظوره تولید دارویی به عنوان مرحله قبل از احداث کارخانه داروسازی در استان خبر داد.

 در نشست خبری سرپرست و هیات ريیسه دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز که دوشنبه 26 اسفندماه در سالن جلسات حوزه ریاست این دانشگاه برگزار شد، دکتر نادر ساکی با بیان این که سال 2000 دانشگاه تنها 9 مقاله تولید کرده است، اظهار داشت: این رقم در پایان 2013 به 428 مقاله افزایش یافت که رشد 50 برابری را نشان می دهد.

وی خاطرنشان کرد: در حال حاضر 22 مرکز تحقیقاتی براساس نیاز استان در دانشگاه برنامه ریزی شده است که هر کدام در حوزه تخصصی خود ورود کرده و پروژه های مختلف تحقیقاتی را انجام می دهند.

معاون توسعه پژوهش و فناوری دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز افزود: این مراکز بر مبنای تاکید مقام معظم رهبری بر جنبش نرم افزاری برای تولید علم، در بخش تولیدات دارویی فعالیت های بسیاری انجام داده اند که به مرحله تجاری شدن رسیده است. به همین منظور در حال حاضر قرارداد ساخت یک کارگاه چندمنظوره دارویی منعقد شده است که یک مرحله قبل از احداث یک کارخانه داروسازی در استان است.

در این نشست همچنین دکتر عبدالله رفیعی معاون توسعه آموزشی دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز، با بیان این که این دانشگاه جزء دانشگاه های تیپ یک کشور و دارای 7 دانشکده و 3 مرکز در شوشتر، بستان و بین الملل اروند در آبادان است، خاطرنشان کرد: دانشگاه در تمام مقاطع از کاردانی تا فوق تخصص، متولی ارائه آموزش های پزشکی است اما سیاست ها در آینده بر واگذاری مقاطع کاردانی و کارشناسی به واحدهای اقماری و تمرکز دانشگاه بر مقاطع تحصیلات تکمیلی تغییر می کند.

وی با تشریح وضعیت رشته و دانشجو در دانشگاه تصریح کرد: در حال حاضر در مقاطع کارشناسی ارشد، علوم پایه، پزشکی، فوق تخصص و تخصص به ترتیب 27، 18، 19، 6 و 8 رشته در دانشگاه فعال است و در مجموع 6 هزار و 500 دانشجو در مقاطع مختلف و حدود هزار دانشجو در پردیس بین الملل اروند مشغول به تحصیل هستند که آموزش آن ها توسط حدود 600 عضو هیأت علمی انجام می شود.
مرجع / ایسنا
:
:
:
آخرین اخبار