تاریخ انتشار: ۲۷ اسفند ۱۳۹۲ - ۱۴:۲۶
کد خبر: ۵۹۶۱۷
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
در ایام نوروز ؛
جزئيات نحوه خدمات‌رساني اورژانس خوزستان
رییس مركز اورژانس و فوريت‌هاي پزشكي خوزستان به فعالیت‌های انجام شده و تدابیر اتخاذ شده در ایام نوروز اشاره کرد و گفت: 93 پایگاه فعال به صورت ثابت شهری و جاده‌ای به مردم در ایام نوروز خدمات ارایه می‌دهند.

دكتر سيداسداله موسوي در نشست خبری سرپرست و هیات ريیسه دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز که دوشنبه 26 اسفندماه در سالن جلسات حوزه ریاست این دانشگاه برگزار شد، با اشاره به انجام 183 هزار ماموریت در 9 ماهه نخست سال اظهار کرد: از این تعداد، حدود 28 هزار و 540 ماموریت جاده‌ای بود که 2 هزار 150 مورد به حوادث ترافیکی و بقیه به موارد غیر تصادفی مربوط بود. همچنین در این مدت 23 هزار ماموریت بین‌بیمارستانی انجام شد.

وي میانگین زمان رسیدن آمبولانس را در استان به جز اهواز 6 دقیقه و 40 ثانیه و در اهواز 8 دقیقه و 30 ثانیه عنوان و تصریح کرد: همچنین این رقم در جاده‌های اصلی و فرعی به ترتیب 12 دقیقه و 20 ثانیه و 17 دقیقه و 10 ثانیه بوده است.

موسوی از به کارگیری همزمان دوسوم نیروهای اورژانس استان برای خدمات‌دهی به زائران راهیان نور خبر داد و افزود: همچنین دو ایستگاه سلامت در مبادی ورودی استان مسیرهای لرستان و چهار محال و بختیاری فعال و سه درمانگاه در محل یادمان‌ها به صورت شبانه‌روزی با استقرار پزشک راه‌اندازی شده است.

وی ادامه داد: 7 دستگاه اتوبوس‌آمبولانس به کار گیری و یک دستگاه به صورت اتاق عمل سیار آماده خدمت‌رساني است. همچنین 33 دستگاه آمبولانس در پایگاه‌ها آماده و در مسیرهای منتهی به مراکز تفریحی 40 اکیپ برای ایام نوروز آماده ارایه خدمت است.

رییس مركز اورژانس و فوريت‌هاي پزشكي خوزستان با اشاره به تشکیل ستاد مدیریت بحران استان از سال 85 برای ارایه خدمات در موارد حادثه‌ای و خارج از کنترل عنوان کرد: این ستاد از طریق شماره تلفن 3385900 به صورت شبانه روزی آماده ارایه خدمت است و کار ستاد رها را نیز انجام می‌دهد.
مرجع / ایسنا
:
:
:
آخرین اخبار