تاریخ انتشار: ۲۷ اسفند ۱۳۹۲ - ۲۰:۳۹
کد خبر: ۵۹۶۱۹
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
ادای احترام آیت‌الله حائری شیرازی به مقام شهدای فتح المبین ؛
راهیان نور مردمی اداره شود
آیت الله محمدصادق (محی الدین) حائری شیرازی نماینده مردم استان فارس در مجلس خبرگان رهبری با سفر به استان خوزستان در یادمان فتح المبین حضور یافت.

آیت الله حائری شیرازی با حضور در یادمان شهدای فتح‌المبین، شهدای گمنام این یادمان را زیارت کرد و برای شادی روحشان قرآن تلاوت کرد.

سخنرانی در جمع خدامان دانشگاه امام حسین (ع) در یادمان شهدای فتح المبین از دیگر برنامه‌های آیت الله حائری شیرازی بود.

حضور در مناطق عملیاتی هویزه و طلاییه از جمله برنامه‌های سفر آیت الله محمدصادق (محی الدین) حائری شیرازی نماینده مردم استان فارس در مجلس خبرگان رهبری به خوزستان است.

به نقل از پایگاه اطلاع ستاد مرکزی راهیان کشور، آیت‌الله محمد‌صادق حائری شیرازی‌ عصر امروز در جمع خادمان راهیان نور در یادمان شهدای فتح المبین اظهار داشت: سعی کنید امور خادمین، راویان و تمام کارهای مربوط به راهیان نور مردمی باشد و به دست جوانان اداره شود.

وی افزود: همه مردم باید هم خادم باشند و هم زائر، هم مهمان باشند و هم میزبان.

نماینده مردم استان فارس در مجلس خبرگان رهبری در ادامه به لزوم توجه به آخرت و مرگ اشاره کرد و گفت: خداوند در قرآن می‌فرماید ما هم مرگ را خلق کردیم و هم زندگی را، شاید باعث تعجب باشد که مگر مرگ هم خلق می‌شود؟ مرگ و زندگی هر دو حادثه‌اند و حادثه باید خلق شود و این‌ها یک امتحان است.

وی در بخش دیگری از سخنانش با بیان اینکه هر کس به دنیا آمده نباید خدا را فراموش کند، بیان کرد: هر کس در این دنیا مشغول امور دنیوی نشد و خدا را فراموش نکرد بهترین عمل را انجام داده است.

آیت‌الله حائری شیرازی خاطر نشان کرد: انسان نباید خدا را فراموش کند زیرا مقصدی دارد و باید برای این راه توشه آخرت جمع کند.

نماینده مردم استان فارس در مجلس خبرگان رهبری یادآور شد: موقع انتخاب دوست، همسر و دیگر افراد نزدیک باید توجه کنیم که فرد مورد نظر خواستار ماندن و زیستن در دنیا نباشند و آماده سفر به سوی مقصد باشد.

وی در ادامه، خطاب به خادمان راهیان نور گفت: شما آمده‌اید که احسن‌العمل باشید، باید در هر سجده و رکوع نمازتان به یاد داشته باشید که صاحب ما خداست.

به گفته عضو مجلس خبرگان رهبری، اگر کار‌ها برای پسندیدن اطرافیان باشد، نمی‌توانند جلوی مرگ ما را بگیرند بنابراین باید کار‌هایمان را برای خدا انجام دهیم.

آیت‌الله حائری شیرازی تصریح کرد: تمامی اتفاقات خوب و بد زندگی اهم از مرگ و حیات، خوبی و بدی، شادی و ناراحتی اتفاقات خوب و مصیبت‌ها مانند علائم راهنمایی و رانندگی در جاده‌ها هستند، ما باید برای بهتر زندگی کردن به این علائم توجه کنیم.
مرجع / فـارس
:
:
:
آخرین اخبار