تاریخ انتشار: ۲۸ اسفند ۱۳۹۲ - ۰۸:۱۳
کد خبر: ۵۹۶۳۳
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
هفته سوم لیگ قهرمانان آسیا؛
استقلال بازهم رنگ پیروزی را ندید/سقوط دو پله‌ای تراکتورسازی +جدول
در شبی که استقلال با تساوی برابر الجزیره در ورزشگاه آزادی متوقف شد تیم فوتبال تراکتورسازی تبریز هم برابر تیم العین امارات شکست خورد تا اولین شکست این نماینده ایران در رقابت‌های آسیایی رقم بخورد
تیم‌های استقلال و الجزیره امارات از ساعت 19:30 روز سه‌شنبه در چارچوب هفته سوم رقابتهای لیگ قهرمانان آسیا در ورزشگاه آزادی تهران و در حضور حدود 10 هزار تماشاگر به مصاف یکدیگر رفتند که این بازی با تساوی 2 بر 2 خاتمه یافت. عبدالعزیز بارادا در دقایق 6 و 55 دو گل تیم الجزیره را به ثمر رساند و محمد قاضی(17) و حنیف عمران زاده(64) برای استقلال گلزنی کردند.

با این نتیجه استقلال همچنان سرنوشت صعود را در دست خودش دارد اما برای صعود نیاز به سه پیروزی دارد که کاری دشوار به نظر می‌رسد. با این تساوی طلسم شکست‌ناپذیری الجزیره برای استقلال هم شکسته نشد و آبی پوشان برای صعود مجبورند این طلسم را در امارات بشکنند.

آبی پوشان از همان ابتدای بازی نشان دادند به دنبال سه امتیاز هستند. نخستین فرصت این دیدار را آبی‌پوشان در دقیقه پنجم به دست آوردند و ارسال دیدنی جمشیدیان برای بیک‌زاده با ضربه سر او همراه شد و پس از برخورد به دروازه‌بان الجزیره به تیرک دروازه خورد و راهی کرنر شد.

با این حال این حملات چندان دامنه‌دار نبود و عبدالعزیز بارادا در دقیقه ششم روی اشتباه عجیب خط دفاعی استقلال در داخل محوطه جریمه آبی‌پوشان صاحب توپ شد و با یک بغل پای فنی گل نخست را برای الجزیره به ثمر رساند. بعد از این گل، بازی به سمت تعادل پیش رفت و در دقیقه 17 ارسال دیدنی خسرو حیدری با ضربه سر خوب قاضی همراه شد تا استقلال گل تساوی را به ثمر برساند.

در ادامه این دیدار در حالی که بازی بیشتر در میانه‌های میدان در جریان بود در دقیقه 36 ساموئل از فاصله‌ی سی متری اقدام به شوتزنی کرد که ضربه او با اختلاف اندکی راهی اوت شد و تنها یک دقیقه بعد بارادا از خلأ جناح راست استقلال استفاده کرد و در زاویه تقریبا بسته تلاش کرد دروازه رحمتی را باز کند اما دروازه بان استقلال توپ او را به خوبی دفع کرد.

در دقایق پایانی نیمه نخست استقلالی‌ها چند فرصت نصفه و نیمه را بدست آوردند اما با بی دقتی آنها را از دست دادند تا نیمه نخست با تساوی یک بر یک به پایان برسد.

در نیمه دوم بازی متعادل آغاز شد و در حالی که استقلال رفته رفته فشارش روی حریف را بیشتر می‌کرد در دقیقه 56 روی یک ضد حمله وقتی عبدالله قاسم در گوشه محوطه جریمه استقلال صاحب توپ شد با یک پاس کوتاه و خوب عبدالعزیز بارادا را صاحب توپ کرد و با گذشتن از کنار عمران زاده با یک بغل پای ساده دروازه استقلال را برای بار دوم باز کرد.

با این حال آبی پوشان تنها 9 دقیقه بعد روی کرنر ارسالی مبعلی صاحب موقعیت شدند و عمران‌زاده با یک ضربه سر خوب گل تساوی را وارد دروازه الجزیره کرد. در ادامه این دیدار اشتباه‌های متعدد کبه فرصت‌های خوبی را به الجزیره‌ای‌ها می‌داد تا در ضد حملات خطرناک ظاهر شوند اما عکس العمل‌های به موقع رحمتی نگذاشت تا دروازه آبی پوشان برای بار سوم باز شود.

یکی از بهترین فرصت‌های این نیمه بر روی پاس کبه در دقیقه 80 برای قاضی مهیا شد که ضربه سنگین این بازیکن با واکنش خوب علی خسیف، دروازه‌بان الجزیره راهی کرنر شد و تنها پنج دقیقه بعد آبی پوشان روی یک کار ترکیبی با ارسال بیک‌زاده، عمران‌زاده را در موقعیت سرزنی قرار دادند ولی ضربه سر این مدافع پیش تاخته با برخورد به سقف دروازه الجزیره راهی اوت شد.

در دقیقه 87 شوت هاشم بیک‌زاده با شوتی کات‌دار از پشت محوطه جریمه الجزیره روانه دروازه تیم اماراتی شد اما واکنش دیدنی دروازه بان الجزیره مانع از فروپاشی دروازه این تیم شد.

در دقیقه 93 پس از اینکه کبه موقعیت خوبی را از دست داد، پس از کرنر استقلالی‌ها ضدحمله‌ای برای مهاجمان الجزیره فراهم شد اما آنها نتوانستند گل سوم را به ثمر برسانند. در ادامه فشار بی امان شاگردان امیرقلعه نویی جواب نداد تا این دیدار با تساوی یک بر یک به پایان برسد.

ترکیب استقلال


سید مهدی رحمتی، امیرحسین صادقی، مجید غلام‌نژاد، هاشم بیک‌زاده، خسرو حیدری، حنیف عمران‌زاده، احمد جمشیدیان، پژمان نوری (ایمان مبعلی 45)، محمدمهدی نظری ( بوبکر کبه62)، جی‌لوید ساموئل و محمد قاضی.

الشباب با پیروزی برابر الریان به رده دوم صعود کرد/ کار استقلال سخت شد

در دیگر دیدار این گروه تیم فوتبال الشباب موفق شد در ورزشگاه خانگی با نتیجه 4 بر 3 از سد میهمانش الریان قطر عبور کند تا با 6 امتیاز و یک پله صعود به رده دوم این گروه صعود کند. 

در این بازی که در ورزشگاه ملک فهد ریاض برگزار شد، ماجد المارشادی (3)، احمد عطیف (22) و رافینا (48 و 56) برای الشباب عربستان گلزنی کردند و چو یونگ هیونگ (9 و 41) و سایاف محسن الکربی (18) گل‌های تیم الریان را در این بازی به ثمر رساندند.

با این شکست تیم الریان هم به رده سوم سقوط کرد. همچنین اختلاف امتیازی استقلال با دو تیم مدعی این گروه یعنی الجزیره امارات و الشباب عربستان به ترتیب به 6 و 5 امتیاز رسید تا کار صعود شاگردان امیر قلعه‌نویی به مرحله دوم این مسابقات سخت‌تر از گذشته شود.

استقلال باز هم رنگ پیروزی را ندید/ کار شاگردان قلعه نویی دشوارتر شد +جدول

******************
تراکتورسازی برابر العین شکست خورد/ سقوط شاگردان تونی به رده سوم!

به گزارش مشرق، در یکی از مسابقات هفته سوم لیگ قهرمانان آسیا، تیم فوتبال تراکتورسازی از ساعت 19:45 امروز سه شنبه در امارات به مصاف تیم العین رفت که این بازی در نهایت با نتیجه 3 بر یک به سود العین به اتمام رسید. آساموا جیان (16 و 73) و عبدالرحمان (37) برای العین گلزنی کردند و تک گل تراکتورسازی را میلاد فخرالدینی( 42) به ثمر رساند.

با این نتیجه، العین با 6 امتیاز صدرنشین شد. لخویا با 4 امتیاز در رده دوم قرار دارد و تراکتوسازی با همین امتیاز و تفاضل گل کمتر، در رده سوم قرار دارد.

استقلال بازهم رنگ پیروزی را ندید/سقوط دو پله‌ای تراکتورسازی +جدول

دور رفت از مرحله گروهی رقابتهای فوتبال لیگ قهرمانان آسیا فردا چهارشنبه با برگزاری دیدارهای زیر به پایان می‌رسد:
گروه B:
* بنیادکار ازبکستان - فولاد ایران، ساعت 16:30، ورزشگاه پاختاکور شهر تاشکند
* الفتح عربستان - الجیش قطر، 22:30، ورزشگاه ملک عبدالله بن جلوی شهر الاحسا

گروه D:
* سپاهان ایران - الاهلی امارات، ساعت 19، ورزشگاه فولادشهر شهر اصفهان
* السد قطر - الهلال عربستان، ساعت 19:15، ورزشگاه شیخ جاسم بن حمد شهر دوحه

گروه F:
* سانفریس هیروشیما ژاپن - اف‌سی سئول کره‌جنوبی، ساعت 13:30، ورزشگاه هیروشیما اتلتیک شهر هیروشیما
* بیجینگ گوآن چین - سنترال کاست مارینرز استرالیا، ساعت 15، ورزشگاه کارگران شهر بیجینگ

گروه H:
* وسترن سیدنی استرالیا - کاوازاکی فرونتال ژاپن، ساعت 12، ورزشگاه پاراماتا شهر سیدنی
*اولسان هیوندای کره‌جنوبی - گویژو ره‌نه چین، ساعت 14، ورزشگاه مونسو شهر اولسان

:
:
:
آخرین اخبار