تاریخ انتشار: ۲۸ اسفند ۱۳۹۲ - ۱۲:۰۷
کد خبر: ۵۹۶۶۷
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
مروری بر اكران نوروزی حوزه هنری خوزستان
معاون سینمایی حوزه هنری خوزستان از شروع اکران نوروزی در سه سینمای حوزه هنری خوزستان خبر داد.

مجتبی آقا کوچک‌زاده گفت: اکران نوروزی در خوزستان با توجه به حضور كاروان‌های راهیان نور در استان و فضای مهمانپذیر بودن استان به گونه دیگری است. به همين دليل، امسال فیلم‌های دفاع مقدس بیشتری اکران می‌شود.

وی افزود: از پنج فیلم اکران نوروزی فیلم سینمایی "چ" ساخته ابراهیم حاتمی‌کیا که با اقبال عمومی مردم در جشنواره فیلم فجر امسال روبه‌رو شد با توجه به امکانات دیجیتال و سیستم سرور و صوت دالبی در سینما اکسین اهواز اکران شد.

او ادامه داد: سینما قدس اهواز هم فیلم "معراجی‌ها " ساخته مسعود ده‌نمکی که با سه‌گانه "اخراجی‌ها" و "رسوایی" با اقبال مردم روبه‌رو است و یک اثر دفاع مقدسی محسوب می‌شود که دارای جلوه‌های ویژه خوبی است را اکران کرده است.

کوچک‌زاده خاطرنشان کرد: فیلم‌های سینمایی "چ" و "معراجی‌ها" از روز یک‌شنبه 26 اسفند 92 در سینماهای اکسین و قدس روی پرده رفته‌اند.

او، با بيان اين كه اکران سینما بهمن اهواز در گرو  دیجیتالی شدن یا نشدن سیستم پخش آن است، گفت: ما و همکارانمان در موسسه "بهمن سبز" و "سینما شهر" در تلاش هستیم تا سینما بهمن در اکران نوروزی دیجیتالی شود.

وی افزود: در سینما بهمن اهواز پخش فیلم با فضای شاد برای خانواده‌ها و فیلم دفاع مقدس برای راهیان نور را در برنامه داریم اما فیلم دفاع مقدس اکران عمومی نخواهد شد و اکران آن منوط به تقاضای مساجد و راهیان نور است.

معاون سینمایی حوزه هنری خوزستان گفت: فیلم سینمایی "بزرگ مرد کوچک" ساخته صادق جلیلی درباره شهید بهنام محمدی شهید خوزستانی در صورت تقاضا اكران مي‌شود و يك فیلم دیگر كه یا فیلم "طبقه حساس" یا "خط ویژه" است که در صورت دیجیتالی شدن این سینما روي پرده مي‌رود و اگر دیجیتالی نشد فیلم سینمایی "سه نفر روی یک خط" اکران می‌شود که هر سه فيلم از فضای شادی برخوردارند.

آقاکوچک‌زاده بيان کرد: اداره سینماها به صورت درون سازمانی تغییر شکل داده و اكنون دفتر امور سینمایی حوزه هنری خوزستان در مکان جديد خود در طبقه فوقانی سینما قدس اهواز مستقر شده و کارهای مربوط به سینما در این دفتر انجام می‌شود. پایگاه‌ها و کاروان‌های راهیان نور که درخواست اکران فیلم را دارند به این دفتر مراجعه کنند و در تعطیلات عید نوروز می‌توانند مستقیماً با سینما وارد مذاکره شوند.

وی اظهار کرد: به خاطر تغییر ساعت‌ها در سانس‌ها هم تغییراتی ایجاد می‌شود اما هم‌اکنون در سینما قدس اهواز سانس‌ها از ساعت 9 صبح شروع می‌شود كه در هفت سانس 9 ، 11 ، 13، 15 ، 17 ، 19 و 21 است. در سینما بهمن اهواز اكران از ساعت 9:30 دقیقه صبح شروع و در شش سانس 9:30، 11:30، 13:30 ، 15:30، 17:30 و 19:30 می‌باشد. در سینما اکسین اهواز چون فیلم "چ" بیش از دو ساعت است سانس‌ها هر 2 ساعت و نیم یک بار هستند و از ساعت 10 صبح شروع می‌شوند و سانس‌ها به ترتيب 11:30، 13 ، 15:30 و 18 و 20:30 می‌باشد.
مرجع / ایسنا
:
:
:
آخرین اخبار