تاریخ انتشار: ۰۲ فروردين ۱۳۹۳ - ۰۹:۱۰
کد خبر: ۵۹۷۱۳
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
امام جمعه موقت اهواز:
برای حل مشکلات اقتصادی باید از نظریه اقتصاد مقاومتی بهره‌ برد
امام جمعه موقت اهواز گفت: بایستی برای حل مشکلات اقتصادی از نظریه مهم اقتصاد مقاومتی بهره برد و باید دانست که اقتصاد مقاومتی‌‌ به معنای ریاضت اقتصادی نیست.

حجت‌الاسلام ابوالحسن حسن‌زاده در خطبه‌های نماز جمعه این هفته اهواز اظهار کرد: عزم ملی در فرهنگ و اقتصاد یعنی اینکه مردم نباید منتظر حرکت مسئولان باشند و همه باید در محقق شدن آن گام بردارند.

وی با بیان اینکه رهبر معظم انقلاب از موقعیت‌شناسی، دشمن‌شناسی و مقاومت در برابر تهدیدات دشمنان از مردم قدردانی کردند، خاطرنشان کرد: نیروهای متخصص و مومنان باید با حضور در عرصه‌های مختلف در مسیر اقتصاد مقاومتی گام بردارند.

امام جمعه موقت اهواز در ادامه تصریح کرد: سال گذشته در حماسه سیاسی موفقیت‌های خوبی به دست آمد اما در بحث اقتصاد کمبودهایی وجود داشت که به نظر می‌رسد دلیل آن تغییر دولت و برخی مسایل دیگر بود.

وی با ابراز امیدواری نسبت به اینکه امسال تمام مشکلات اقتصادی سال گذشته مرتفع شود افزود: بایستی برای حل مشکلات اقتصادی از نظریه مهم اقتصاد مقاومتی بهره برد اما باید دانست که اقتصاد مقاومتی‌‌ به معنای ریاضت اقتصادی نیست.

حسن‌زاده ادامه داد: نوابغ و نیروهای کارآمد زیادی در کشور وجود دارند که می‌توانند اقتصاد ایران را بدون وابستگی به سمت پیشرفت هر چه بیشتر حرکت دهند.

وی با اشاره به شعار سال 93 گفت: با توجه به شعار امسال که با نام اقتصاد و فرهنگ، عزم ملی و مدیریت جهادی نامگذاری شده برای رسیدن به دو هدف بسیار مهم تعیین شده در شعار امسال یعنی اقتصاد موفق و فرهنگ به عزم مردم و دولت نیاز است.

حجت‌الاسلام حسن‌زاده همچنین با اشاره به فرمایشات رهبر معظم انقلاب در زمان تحویل سال در بارگاه امام رضا (ع) گفت: رهبر معظم انقلاب به نهادینه کردن مردم‌سالاری دینی بسیار تاکید کردند، باید گفت که نقش مردم در زمان غیبت کبری بسیار مهم است و اسلام و دین به مردم نقش داده است و نقش مردم را نباید نادیده گرفت.

وی در ادامه خطبه‌ها با اشاره به حضور کاروان‌های راهیان نور در استان افزود:‌‌ همان‌گونه که رهبر معظم انقلاب فرمودند ایثار، فداکاری و تکلیف‌گرایی به معنای واقعی در رزمندگان دفاع مقدس بود و باید در انتقال این فرهنگ تلاش شود.

خطیب جمعه اهواز اظهار داشت: با توجه به تقارن آغاز سال نو و ایام فاطمیه برگزاری باشکوه مراسم ایام شهادت حضرت فاطمه زهرا (س) در استان باید بیش از پیش مورد توجه قرار گیرد.
مرجع / فـارس
:
:
:
آخرین اخبار