تاریخ انتشار: ۰۳ فروردين ۱۳۹۳ - ۱۰:۵۱
کد خبر: ۵۹۷۴۳
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
به شدت با جنگ مخالفم ؛
یک آلمانی در خرمشهر از احساسش نسبت به جنگ می گوید
یک جهانگرد آلمانی با بازگو کردن احساسش نسبت به جنگ گفت: در جنگ جهانی دوم کودکی کوچک بودم و اثر جنگ را درک کرده ام و می توانم تصور کنم که مردم خرمشهر در زمان جنگ چه مصیبت هایی را متحمل شدند. من به شدت مخالف جنگ هستم.

کاترینا برز که به همراه دوست ایرانی مقیم آلمانش به ایران سفر کرده است، در جریان بازدید از موزه جنگ خرمشهر عنوان کرد: من در آلمان به عنوان دارو ساز در داروخانه ای مشغول به کار هستم و با خانمی ایرانی که ساکن آلمان است آشنا و از طرف او به ایران دعوت شده ام.

وی افزود: من قبل از سفر به ایران نظر خاصی درباره این کشور نداشتم، به دلیل تبلیغات منفی علیه کشورهای آسیایی به خصوص ایران که آن را کشوری با مردمی غیر مرفه و فقیر جلوه داده بودند، تصویری با چنین خصوصیاتی در ذهنم نقش بسته بود ولی یکی از دوستانم که آشنایی کاملی با ایران و مردمش داشت به من گفت که به جایی سفر خواهی کرد بسیار زیبا و با مردمی مهربان و غذاهای خوشمزه که از فرهنگی کهن بهره مند است.

برز تصریح کرد: وجود من در خرمشهر صحبت های دوستم را ثابت کرد چرا که آنچه توصیف کرده بود همان شد و من از این بابت خیلی خوشحال هستم.

وی که در موزه جنگ خرمشهر از بیان احساسش نسبت به جنگ گفت و اظهار کرد: جنگ ایران و عراق برای من که  آلمانی هستم ارزش خاصی دارد، چرا که جنگ هر جا اتفاق بیفتد پشت سرش چیز بدی دارد، چون من در جنگ جهانی دوم کودکی کوچک بودم و اثر جنگ را درک کرده ام می توانم تصور کنم که مردم خرمشهر در زمان جنگ چه مصیبت هایی را متحمل شدند و من به شدت مخالف جنگ هستم.

کاترینا برز در پایان گفت: نظر من درباره  امام خمینی (ره) این است که ایشان را رهبری بزرگ می دانم و شخصیت ایشان برای من خیلی زیبا و جالب است و تصمیم دارم که زمانی که به آلمان برگشتم درباره امام خمینی(ره) تحقیق کنم.
مرجع / مـهـر
:
:
:
آخرین اخبار