تاریخ انتشار: ۰۳ فروردين ۱۳۹۳ - ۱۸:۱۱
کد خبر: ۵۹۷۷۲
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
شیرازی:
تعیین 6 مسیر به‌ عنوان مسیرهای آبادان‌ گردی
شهردار آبادان از تعیین شش مسیر به عنوان مسیرهای «آبادان گردی» ویژه میهمانان و مسافران نوروزی خبر داد.

محمود رضا شیرازی با اشاره به پیش بینی اجرای برنامه تور آبادان گردی توسط شهرداری از محل کمپ های نوروزی گفت: براین منظور شش مسیر اصلی منتهی به مکانهای تفریحی، تاریخی، گردشگری و مذهبی شهر برای این کار پیش بینی و تعیین شده است.

وی از پیش بینی چند دست اتوبوس برای جابجایی مسافران و میهمانان نوروزی مستقر در چهار کمپ موجود در نقاط مختلف شهری خبر داد و افزود: همزمان با عبور اتوبوسها از مسیرهای تعیین شده این اماکن توسط یک نفر راهنما به افراد معرفی  و شناسانده می شود.

شهردار آبادان این مسیرها را شامل تالاب شادگان و موزه تاکسی درمی، سینما نفت، مسجد رنگونیها، کلیسای ارامنه، باغ موزه جنگ و موزه تاریخی عنوان کرد.

به گفته وی ساعت حرکت این تورهای گردشگری 9 صبح از محل کمپ های نوروزی شهرداری است.

شیرازی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اجرای برنامه نور افشانی ویژه ایام نوروز اظهار کرد: همزمان با آغاز به کار جشنواره اقوام ایرانی در محل پارک بازسازی برنامه نورافاشنی نیز به انجام رسید که با استقبال بسیار پرشور شهروندان، میهمانان و مسافران مواجه شد.

وی همچنین با اشاره به برنامه ریزی کمیته اطلاع رسانی و امور فرهنگی ستاد نوروزی برای اجرای روزانه مسابقات ورزشی و تفریحی تصریح کرد: مسابقات براساس جدول زمان بندی شده به اجرا گذاشته می شود.

** شهرداری آبادان در ایام نوروز به مسافران خدمات الکترونیکی ارائه می کند

مدیرعامل سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری آبادان (فاوا) از ارائه خدمات الکترونیک به شهروندان و مسافران نوروزی در ایام نوروز 93 خبر داد.

فرشید حیدری هدف از راه‌اندازی این طرح را تامین آسایش و رفاه حال گردشگران و دسترسی آسان آنها به موقعیت جغرافیایی شهر عنوان کرد و افزود: امکانات ارائه شده این سازمان در نوروز امسال با استقبال چشمگیر میهمانان و شهروندان روبرو شده است.

وی با اشاره به مهیا سازی امکانات مورد نیاز برای استفاده از خدمات الکترونیک برای میهمانان و مسافران نوروزی گفت: خدمات مذکور به صورت شبانه روزی در مبادی ورودی شهر، بوستان ها و کمپ های نوروزی ارائه می شود.

حیدری افزود: هر کمپ نوروزی به چهار دستگاه کامپیوتر ممتصل به شبکه اینترنتی تجهیز شده است ضمن آنکه به کودکان علاقمند نیز نحوه کار با رایانه آموزش داده می شود.

مدیرعامل سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری آبادان در ادامه در خصوص دیگر امکانات نرم افزاری ارائه شده توسط این سازمان اظهار کرد: ارائه نرم افزار موبایلی مربوط با شهر آبادان، سرویس رایگان اینترنت وای فای در پارک های شهرداری همچون پارک معلم و غیره، سامانه های پیامک خوشامدگویی به میهمانان و همچنین نصب دستگاه های ارسال بلوتوث نرم افزار در مبادی ورودی شهر از جمله خدمات کمیته فناوری اطلاعات و ارتباطات ستاد نوروزی شهرداری در ایام نوروز است.

وی با بیان اینکه در طول ایام نوروز نرم افزار گردشگری آبادان به شهروندان و مسافرین نیز ارایه می شود، تصریح کرد: امکانات این نرم افزار برای راهنمایی و سهولت گردشگری در شهر آبادان و شامل منوهای مختلفی همچون نقشه شهر، اطلاعات مربوط به بناهای تاریخی، جاذبه‌های گردشگری، فرهنگی، زیارتی، مراکز درمانی، اماکن اقامتی، هتل‌ها و رستورانهای آبادان است.
مرجع / مـهـر
:
:
:
آخرین اخبار