تاریخ انتشار: ۰۶ فروردين ۱۳۹۳ - ۱۷:۱۸
کد خبر: ۵۹۸۹۰
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
آغاز ساخت درمانگاه خیریه دیالیز در دزفول
عملیات احداث درمانگاه خیریه و دیالیز مادر توسط یکی از خیرین این شهرستان روز چهارشنبه در دزفول آغاز شد.

مسوول انجمن حمایت از بیماران سرطانی دزفول در این آیین گفت:درمانگاه خیریه کلیه و دیالیز مادر در طبقه همکف مرکز تخصصی رادیوتراپی و انکولوژی احداث می شود.

محمدرضا چگنی افزود:این درمانگاه توسط خانواده مربوطی از نیکوکاران دزفول به نام مرحومه بانو شازده نصیریان با اعتباری افزون بر 10 میلیارد ریال ساخته می شود.

وی زیربنای این درمانگاه را یک هزار متر مربع اعلام کرد و اظهار امیدواری کرد با احداث این درمانگاه در مدت زمان شش ماه مشکل رفت وآمد بیماران به شهرهای دیگر رفع شود.

مسوول انجن حمایت از بیماران سرطانی دزفول تعداد بیماران دیالیزی شهرستان دزفول را یکصد نفر عنوان کرد و گفت:با توجه به اینکه علاوه بر این تعداد ، بیماران دیالیزی شهرهای دیگر نیز برای درمان به دزفول می آیند راه اندازی این درمانگاه کمک فراوانی به بیماران دیالیزی شمال خوزستان خواهد کرد.

چگنی گفت:مرکز تخصصی رادیوتراپی و انکولوژی دزفول هجدهمین مرکز شیمی درمانی کشور است که در شش طبقه در حال ساخت است و برای ساخت آن 65 میلیارد ریال اعتبار در نظر گرفته شده است.

وی افزود:بخش اول این مرکز بخش رادیوتراپی با زیربنای یک هزار متر مربع است که توسط خیر سلامت حاج عبدالرحیم توتونچی و سلمان توتونچی و اعتبار 20 میلیارد ریال ساخته می شود.

مسوول انجمن حمایت از بیماران سرطانی دزفول افزود:بخش دوم این مرکز نیز بخش انکولوژی با زیربنای یک هزار متر مربع است که برای ساخت آن 120 میلیارد ریال هزینه خواهد شد .

چگنی گفت:بخش سوم این مرکز بخش کلیه ودیالیز مادر می باشد که امروز کلنگ زنی شد و بخش چهارم بخش بیماران خاص می باشد که در دو هزار و 200 متر مربع احداث می شود و برای ساخت آن 20 میلیارد ریال اعتبار نیاز است .

وی اعتبار خرید دستگاه ها و تجهیز این مرکز را 180 میلیارد ریال اعلام کرد.
مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار