تاریخ انتشار: ۰۹ فروردين ۱۳۹۳ - ۱۲:۴۲
کد خبر: ۵۹۹۶۷
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
افزایش چشمگیر آمار زایران خارجی راهیان نور
دبیر ستاد مرکزی راهیان نور کشور گفت: آمار زایران خارجی راهیان نور امسال نسبت به سال گذشته افزایش چشمگیری داشته و زایران از کشورهای مختلف به مناطق عملیاتی جنوب رهسپار می شوند.

گزارش پایگاه خبری راهیان نور مستقر در معراج شهدای شهید محمودود اهواز در روزشنبه به نقل از سرهنگ نادر ادیبی حاکیست : این زایران از اروپا، آفریقا و آسیا می باشند و هر روز تقریبا شاهد تعداد زیادی از آن ها در مناطق عملیاتی و یادمان های مختلف هستیم.

وی عمده رویکرد زایران خارجی را به خاطر بیداری اسلامی در منطقه عنوان و اظهار کرد: منشاء جریان عظیم بیداری اسلامی در جهان، انقلاب اسلامی و دفاع مقدس بود؛ به همین دلیل زایران خارجی از کشورهای مختلف به دنبال آن هستند که رمز و راز پیروزی و موفقیت مردم ایران را در انقلاب اسلامی در مبارزه با استکبار فهمیده، با آن آشنا شوند و روش هایش را به دست آورند.

سرهنگ ادیبی ادامه داد: زایران خارجی وقتی در مناطق عملیاتی حضور می یابند به دنبال دریافت و آشنایی با حوادث دفاع مقدس هستند؛ به دنبال جریان هایی مانند عملیات های ما و چگونگی رزم ما با دشمن و همچنین به دنبال سیره شهدا هم هستند تا بفهمند نحوه زندگی و تفکرات رزمندگان ما در دوران هشت سال دفاع مقدس به چه نحوی بوده است.

وی افزود: این دو موضوع اساسی برای آن ها مهم است و خود به خود به لحاظ فکری و استحکام درونی برای آن ها نتیجه دارد و ارتباطی که در حوزه معنویت با مجموعه راهیان نور پیدا می کنند، برایشان اهمیت دارد؛ این ها موضوعاتی است که که در رویکرد فکری و قلبی آن ها وجود دارد.

سرهنگ ادیبی با اشاره به اینکه برخی زایران خارجی جدای از کاروان های بین المللی به صورت خودجوش سفر می کنند، گفت: بعضی از زایران کشورهای مختلف به صورت خودجوش به عنوان گردشگر وارد کشور می شوند اما در حوزه دفاع مقدس و راهیان نور تنظیم مسیر گردشگری می کنند.

وی اضافه کرد: کاروان هایی مانند کاروان کشور پاکستان و کاروان کشمیری ها از این قبیل بود. ازسایر کشورها مانند انگلیس، اتریش، ساحل عاج نیز جمعی راهی مناطق عملیاتی جنوب شده اند.

تاکنون بیش از 10 هزار گردشگر خارجی در قالب کاروان های های راهیان نور از مناطق عملیاتی دوران دفاس مقدس دیدن کرده اند و پیش بینی می شود بیش از یک و نیم میلیون نفر زایر از این مناطق دیدن کنند.
مرجع / ایرنا
برچسب ها: راهیان نور
:
:
:
آخرین اخبار