تاریخ انتشار: ۰۹ فروردين ۱۳۹۳ - ۲۲:۴۰
کد خبر: ۵۹۹۷۶
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
به مناسبت ایام فاطمیه
سوگواره یاس کبود در آبادان به اجرا درآمد
شهردار آبادان گفت: به مناسبت فرا رسیدن ایام فاطمیه دوم ، «سوگواره یاس کبود» در آبادان به اجرا درآمد.

محمود رضا شیرازی از بزرگداشت این ایام و آشنایی بیش از پیش علاقه مندان و ارادتمندان به مقام بانوی بزرگ اسلام حضرت فاطمه به عنوان هدف اصلی برگزاری این سوگواره نامید.

وی با اشاره به فرمایش مقام معظم رهبری مبنی بر اینکه «فاطمیه را باید عاشورایی برگزار کنیم»، افزود: با به کارگیری تمامی توان و ظرفیتهای خود در جهت فرهنگ سازی این ایام تلاش خواهیم کرد.

شیرازی با اشاره به توجه ویژه شهرداری و شورای اسلامی شهر در جهت برپایی آئین های خاص ایام فاطمیه دوم اظهار کرد: وظیفه تمامی شیعیان است تا با انجام رسالت فرهنگی خود در این ایام، از ارزش های دینی خود در مقابل تهاجم فرهنگی غرب دفاه کنیم.

شهردار آبادان در تشریح ویژه برنامه سوگواره یاس کبود تصریح کرد: برگزاری آئین تعزیه، مداحی، تواشیح و غیره از جمله برنامه هایی است که شهرداری در این سوگواره به اجرا می گذارد.

شیرازی با اشاره به اینکه این سوگواره از نهم تا چهاردهم فروردین ماه جاری برگزار می شود، بر لزوم تکریم ایام فاطمیه از سوی همگان تاکید کرد.

وی یادآور شد: اسلام دین فطرت است که هم بر شادی و هم بر حزن و اندوه در جای خود تاکید می کند لذا باید در شادی ها و غم ها، خود را با اهل بیت عصمت و طهارت (ع) تنظیم کنیم.

شیرازی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به برنامه های شهرداری در ایام نوروز گفت: امسال با توجه به در پیش بودن ایام فاطمیه، جنگ شادی برگزار نشد و تنها در راستای پاسداشت فرهنگ ایرانی اسلامی اقدام به برگزاری جشنواره فرهنگ و آداب اقوام ایرانی در محل پارک بازسازی کردیم که با استقبال بسیار خوب هموطنان و شهروندان مواجه شد.

وی با بیان اینکه پارک بازسازی پس از گذشت سالها امسال مورد توجه عموم برای گذراندن ایام تعطیلات نوروزی قرار گرفت، افزود: بر اساس برنامه ریزی انجام شده سوگواره یاس کبود در محل پارک بازسازی واقع در جنب پل کابلی امام رضا(ع) برگزار می شود.

وی از عموم شهروندان و مسافران نوروزی برای حضور در این برنامه فرهنگی و معنوی دعوت کرد.
مرجع / مـهـر
:
:
:
آخرین اخبار