تاریخ انتشار: ۱۱ فروردين ۱۳۹۳ - ۱۶:۰۲
کد خبر: ۶۰۰۲۱
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
آغاز هفته بزرگداشت منزلت زن؛ از 31 فروردین
جلسه هماهنگی برنامه های هفته گرامیداشت مقام و منزلت زن و روز مادر در استانداری خوزستان برگزار شد؛ این هفته از 31 فروردين‌ماه آغاز مي‌شود.

دكتر الهه موالي‌زاده، مدیرکل امور بانوان و مشاور استاندار خوزستان در این جلسه که امروز دوشنبه، 11 فروردین ماه در معاونت سیاسی اجتماعی استانداری برگزار شد، اظهار کرد: در بحث خانواده زنان یکی از ارکان این نهاد مقدس به شمار می روند و یکی از بزرگترین الطافی که خداوند به کشور ما عطا كرده، برکت حضور، فعال بودن و محترم بودن نهاد خانواده است؛ امیدواریم نسل در نسل برای حفظ و پایداری این نهاد مقدس از هیچ تلاشی فروگذار نباشیم.

وی افزود: روزشمار هفته گرامیداشت مقام زن به این ترتیب است که شنبه (30 فروردین) به عنوان زن، کرامت انسانی و عدالت اجتماعی، یکشنبه (31 فروردین) به نام زن، سیره فاطمی و سبک زندگی اسلامی ایرانی، دوشنبه (1 اردیبهشت) به عنوان زن، تولید ملی و اصلاح الگوی مصرف، سه شنبه (2 اردیبهشت) با عنوان زن، مشارکت سیاسی و اجتماعی، چهارشنبه (3 اردیبهشت) به نام زن، شادابی و امید به آینده، 5 شنبه (4 اردیبهشت) با عنوان زن، فرهنگ و هنر اسلامی و خودباوری و روز جمعه (5 اردیبهشت) با عنوان زن، معنویت و امنیت اجتماعی نامگذاری شده است.

مدیرکل امور بانوان استانداری خوزستان خطاب به مشاوران بانوان دستگاه های اجرایی گفت: لازم است در هفته بزرگداشت مقام زن علاوه بر نگاه درون ساختاری به مجموعه زنان سازمان خود، در فراگیری و بهره مندی برنامه های این هفته نیز کمک کنید.

موالی زاده در ادامه افزود: تفاوت ما با دنیا این است که ما در این روز یک الگوی عینی، در قالب دختر، زن، همسر، و مادر بودن داریم که این شخصیت در همه ابعاد را سیاسی، اجتماعی، فرهنگی، رفتاری دینی و اخلاقی می تواند الگو باشد. هنر ما این باید باشد که ابعاد مختلف این شخصیت را به جامعه منتقل کنیم. اگر نهادهای فرهنگی با این هدف در این مسیر حرکت کنند می توانیم یک نقشه راه هدایت شده ای در این زمینه داشته باشیم. ضعف ما در این برنامه ها در سالهای گذشته این بود که به صورت محتوایی کار نکرده ایم.

وی اظهار کرد: حرکت ما در برگزاری برنامه ها با محتوای مناسب در این هفته بسیار جدی است و جشن ها با نگاهی ویژه در استان برگزار خواهند شد. هر سازمانی در جهت تحقق اهداف خود برنامه هایی تدوین می کند اما معتقدم که هر کدام از این سازمان ها در جهت رسیدن به اهداف خود به عنوان یک شهروند در این استان باید برنامه های خود را فراگیر کرده تا همه شهروندان این استان از نشاط و شادابی و محتوای برنامه ها بهره مند شوند.

مدیرکل امور بانوان استانداری خوزستان گفت: در این هفته برنامه ریزی دو تا چهار برنامه کلان در سطح شهرستان و استان از جمله اقدامات و اهداف مهم مجموعه در حوزه زنان است که می طلبد همه نهادها برای تحقق این اهداف پای کار آیند. جشن ها و برنامه باید انعکاس بیرونی مناسبی داشته باشد تا شادابی به جامعه منعکس شود.

موالی زاده افزود: برنامه های هفته گرامیداشت زن و روز مادر هفته آینده اعلام خواهد شد.

در این جلسه مشاوران بانوان دستگاه های اجرایی حاضر در این نشست به بیان پیشنهادات و برنامه های سازمان خود در هفته زن پرداختند. 
مرجع / ایسنا
:
:
:
آخرین اخبار