تاریخ انتشار: ۱۱ فروردين ۱۳۹۳ - ۱۶:۱۰
کد خبر: ۶۰۰۲۳
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
اسکان نوروزی بیش از 139هزار خانواده در مدارس
دبیر ستاد اسکان اداره کل آموزش و پرورش خوزستان گفت: از ابتدای آغاز طرح اسکان مهمانان نوروزی تا دهم فروردین ماه، 139 هزار و 987 خانوار در مدارس تعیین شده، اسکان داده شدند.

عباس نعمت زاده اظهار داشت: طرح اسکان مهمانان نوروزی در مدارس استان خوزستان از 28 اسفندماه 92 آغاز شد که تا دهم فروردین 702 هزار و 759 نفر در مدارس پیش بینی شده اسکان داده شدند که به عبارتی یک میلیون و 457 هزار و 16 نفر روز می باشد.

وی ادامه داد: شوش، دزفول، اندیمشک، اهواز، آبادان، خرمشهر، ایذه و زیدون بهبهان بیشترین آمار پذیرش و اسکان مهمانان نوروزی را در این طرح دارند. اسکان مهمانان نوروزی در مدارس استان خوزستان تا 15 فروردین ماه 93 ادامه دارد.

دبیر ستاد اسکان اداره آموزش و پرورش خوزستان گفت: علاوه بر ستاد مرکزی ناظر و هماهنگ کننده اسکان مهمانان نوروزی اداره کل آموزش و پرورش استان، 39 ستاد منطقه ای و شهرستانی برای این منظور در سطح استان راه اندازی شدند. برای اجرای این طرح هزار و 136 مدرسه با ظرفیت بالغ بر ده هزار و 531 کلاس پیش بینی شده است. کلاس ها به چهار درجه ویژه (305 کلاس)، درجه یک (2150 کلاس)، درجه دو (4031 کلاس) و درجه سه (4000 کلاس) تقسیم شدند.

نعمت زاده افزود: در اجرای این طرح حدود سه هزار نیروی ستادی و اجرایی به کار گرفته شدند. همچنین 13 مرکز رفاهی و هشت مرکز درمانی فرهنگیان نیز در این ایام به مهمانان نوروزی خدمت رسانی می کنند. در محل های ستادهای اسکان غرفه های توزیع مواد غذایی، نمایشگاه کتاب، عرضه محصولات فرهنگی و محل پخت نان تعبیه شده است. همچنین در برخی ستادها فوریت های پزشکی نیز مستقر شده اند.

وی اظهار داشت در مدارس محل اسکان مهمانان نوروزی حدود 1100 چشمه حمام مورد استفاده قرار گرفته و در برخی ستادها نیز با توجه به اینکه احتمال افزایش مراجعات بالا است برای رفاه حال مسافران در زمان انتظار، پرده نمایش فیلم در نظر گرفته شده که اقدام به پخش فیلم های کوتاه برای این عزیزان می کنیم.

دبیر ستاد اسکان اداره کل آموزش و پرورش خوزستان گفت: حدود سه میلیارد ریال تجهیزات از جمله فرش، تلویزیون، موکت و ... برای تجهیز کلاس ها خریداری شده است. در محل اسکان نیز مکان برگزاری نماز جماعت پیش بینی شده است.

نعمت زاده افزود: علاوه بر بنرهایی که برای راهنمایی مهمانان نوروزی در ورودی های شهر نصب کرده ایم، تعدادی پیک ها موتوری از محل ستاد تا محل اسکان مهمانان آنها را برای راهنمایی و هدایت همراهی می کنند.

وی گفت: تیم های نظارتی بر نحوه اجراء همچنین تیم های تنظیفات، تأسیسات، و تعمیرات تا پایان طرح اسکان فعال خواهند بود همچنین هماهنگی لازم با دستگاه های مرتبط از جمله استانداری، فرمانداری ها، هلال احمر، اورژانس، قرارگاه راهیان نور و نیروی انتظامی برای هر چه بهتر اجراء کردن این طرح انجام شده است.
مرجع / ایسنا
:
:
:
آخرین اخبار