تاریخ انتشار: ۱۶ فروردين ۱۳۹۳ - ۰۹:۴۵
کد خبر: ۶۰۰۸۲
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
مدیر کل کتابخانه‌های عمومی خوزستان خبر داد ؛
ارائه 3هزار ساعت خدمات کتابخانه‌های‌عمومی استان در نوروز 93
مدیرکل کتابخانه‌های عمومی خوزستان از ارائه 3 هزار ساعت خدمات کتابخانه‌های عمومی استان در ایام تعطیلات نوروز 93 خبر داد.

لفته منصوری صبح امروز در جلسه انجمن کتابخانه‌های این شهرستان اظهار کرد: کتابخانه مرکزی استان و تعداد 17 کتابخانه عمومی در شهرستان‌های استان در ایام تعطیلات نوروز باز بوده و به مراجعه‌کنندگان خوزستانی خدمات ارائه می‌دادند.

وی عنوان کرد: کتابخانه‌های عمومی استان در ایام تعطیلات نوروز از اول تا چهارم فروردین ماه باز و آماده خدمت رسانی به مردم استان بوده‌اند و این اقدام در پی درخواست اعضای فعال کتابخانه‌های عمومی و در راستای نهادینه کردن فرهنگ کتابخوانی در میان اقشار مختلف جامعه و همکاری با مسافران نوروزی و راهنمایی آنها صورت گرفته است.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی خوزستان افزود: همچنین در تعطیلات نوروز کتابخانه‌های عمومی بالغ بر 3 هزار ساعت باز بوده و در اختیار مراجعان بوده‌اند و در تعطیلات نوروز بالغ بر 300 نفر به عضویت کتابخانه‌های عمومی استان درآمده‌اند.

وی در ادامه افزود: از دیگر اقدامات کتابخانه‌های عمومی ارائه مقالات نشریات فارسی به مراجعه‌کنندگان، ارائه خدمات اینترنت در کتابخانه‌های فوق‌الذکر، عضویت در کتابخانه‌های عمومی، برگزاری مسابقات فرهنگی مکتوب در کتابخانه‌های عمومی، ارائه خدمات بخش مرجع و پژوهش در کتابخانه‌های عمومی، برگزاری مسابقات آنلاین از طریق شبکه کتابخوانان حرفه‌ای (www.booki.ir)، ارائه خدمات امانت کتاب و ... بوده است که این خدمات به عموم مردم مراجعه کننده ارائه شده است.

منصوری با تاکید بر فرمایشات و دغدغه‌های مقام معظم رهبری در خصوص اهمیت مطالعه و کتابخوانی گفت: همه اقدامات انجام شده در تعطیلات نوروز با هدف ترویج فرهنگ مطالعه و فراهم‌سازی بسترهای کتابخوانی برای علاقه‌مندان در راستای منویات مقام معظم رهبری انجام و در این مدت نیز استقبال خوبی از کتابخانه‌های عمومی شده است.

وی در پایان گفت: در سال جاری برنامه‌های خوبی برای کتابخانه‌های عمومی در نظر گرفته‌ایم که این برنامه‌ها به این مراکز ابلاغ خواهد شد و همچنین افتتاح کتابخانه‌های جدید نیز در برنامه‌های این اداره کل قرار دارد.
:
:
:
آخرین اخبار