تاریخ انتشار: ۱۶ فروردين ۱۳۹۳ - ۱۰:۰۷
کد خبر: ۶۰۰۸۶
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
اکبر ترکان؛ دبیر شورای هماهنگی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی کشور:
طرح‌جامع گردشگری آبادان وخرمشهر اجرا می‌شود
وی با تاکید بر اینکه دولت مصمم بر احیاء و بهبود وضعیت اقتصادی و معیشتی مردم شهرهای آبادان و خرمشهر است، افزود: اتصال راه آهن ایران به بصره و موضوع لایروبی اروند رود به عنوان نقطه اتکاء اصلی منطقه در بحث اقتصادی به عنوان دو شاخصه مهم و قابل توجه برای بهبود وضعیت اقتصادی و تغییر وضعیت موجود این دو شهر است
مشاور ارشد رییس جمهوری و دبیر شورای هماهنگی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی کشور گفت: طرح جامع گردشگری آبادان و خرمشهر با هدف احیاء وضعیت اقتصادی این دو شهر به اجرا در می آید.

اکبر ترکان در جریان بازدید از محدوده جدید منطقه آزاد اروند گفت: به رغم گذشت 25 سال از پایان جنگ تحمیلی هنوز شهرهای آبادان و خرمشهر به طور مناسب و کاملی احیا نشده اند و مردمان این دو شهر به لحاظ اقتصادی در وضعیت مطلوبی قرار ندارند.

وی با تاکید بر اینکه دولت مصمم بر احیاء و بهبود وضعیت اقتصادی و معیشتی مردم شهرهای آبادان و خرمشهر است، افزود: اتصال راه آهن ایران به بصره و موضوع لایروبی اروند رود به عنوان نقطه اتکاء اصلی منطقه در بحث اقتصادی به عنوان دو شاخصه مهم و قابل توجه برای بهبود وضعیت اقتصادی و تغییر وضعیت موجود این دو شهر است.

به گفته وی اجرای طرح گردشگری حلال سبب تحقق اهداف دولت در جهت ایجاد شور و نشاط در میان مردم و بهبود وضعیت آنها می شود.

مشاور ارشد رییس جمهوری و دبیر شورای هماهنگی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی کشور از شهرکهای صنعتی، خدماتی و تولیدی، صنایع پتروشیمی و نفتی و راه اندازی پروژه بزرگ فولاد در منطقه آزاد اروند به عنوان ظرفیتهای قابل توجه و استناد در جهت توسعه بخش صنعتی منطقه نام برد.

مشاور ارشد رییس جمهوری و دبیر شورای هماهنگی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی کشور با اشاره به انجام برنامه ریزهای جهت بهبود وضعیت اقتصادی منطقه به لحاظ صنعتی، گردشگری، تجارت و خدمات اظهار کرد: با اجرایی شدن برنامه های پیش بینی شده وضعیت اقتصادی شهرهای آبادان و خرمشهر نیز نوسازی و بهبود می یابد.

به گفته ترکان اجرای طرح گردشگری حلال سبب تحقق اهداف دولت در جهت ایجاد شور و نشاط در میان مردم و بهبود وضعیت آنها می شود.
:
:
:
آخرین اخبار