تاریخ انتشار: ۱۶ فروردين ۱۳۹۳ - ۱۱:۳۴
کد خبر: ۶۰۱۰۶
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
«آن‌ها» سید مرتضی سبزقبا به آلمان رفت
فیلم كوتاه «آن‌ها» ساخته سید مرتضی سبزقبا به بخش مسابقه بیست و نهمین جشنواره بین‌المللی فیلم کوتاه «BLACK» آلمان راه پیدا کرد.

این فیلم که پنجمین حضور جهانی‌اش را تجربه می‌کند پیش از این در نهمین جشنواره بین‌المللی فیلم (Mountain, Zakopane) لهستان، سومین جشنواره بین‌المللی فیلم کوتاه «PUNE» هندوستان، سومین جشنواره بین‌المللی فیلم کوتاه «JAIPUR» هندوستان و در بیست و چهارمین جشنواره بین‌المللی فیلم کوتاه «MEDIAWAVE» مجارستان حضور داشته است.

فیلم کوتاه داستانی «آن‌ها» که این بار برای رقابت با دیگر آثار فیلم‌سازان جهان به بخش مسابقه ی بیست و نهمین جشنواره ی بین المللی فیلم کوتاه «BLACK» آلمان راه یافته است، در مدت زمان ۱۵ دقیقه، با فرمت Full HD و با دوربین Canon 5D در تپه ها و دره های صعب العبور اطراف شهرستان دزفول تصویربرداری شده است.

فیلم "آن ها” که هم زمان در بخش مسابقه ی بیست و چهارمین جشنواره بین‌المللی فیلم کوتاه «MEDIAWAVE» مجارستان نیز حضور دارد از ۲۹ آوریل تا ۳ می ۲۰۱۴ ( ۹ تا ۱۳ اردیبهشت ۱۳۹۳) در این جشنواره اکران خواهد شد. ضمن این که فیلم‌های راه یافته به جشنواره مجارستان، ۱ مارس تا ۳۰ آوریل  ۲۰۱۴ (۱۰ اسفند ۱۳۹۲ تا ۱۰ اردیبهشت ۱۳۹۳) به صورت آنلاین در سایت جشنواره قابل مشاهده‌اند و در مراسم اختتامیه جشنواره برگزیدگان بر اساس رأی تماشاگران معرفی خواهند شد.

فیلم «آن‌ها» روایتگر زندگی مردمانی است که در طول ۸ سال دفاع مقدس با شکیبایی و بردباری بی‌مانندشان پایداری كردند و در برابر جنگی ناخواسته و نابرابر کمر خم نکردند و سر فرود نیاوردند. این فیلم ادای دینی است به مردم شریف دزفول که با صبر و استقامت‌شان در برابر ظلمی بزرگ ایستادند و از خود و ناموس و وطن‌شان دفاع کردند.

در فیلم «آن‌ها» علی‌رضا خداداد، عظیم سبزقبا، مهدی شریفی، علی‌رضا کلیددار، فاطمه سیاح‌طرفی و علی نوری ایفای نقش کرده‌اند و حوزه ی هنری استان خوزستان تهیه و تولید این فیلم را برعهده داشته است.

اسامی عوامل دیگر فیلم «آن‌ها» به این شرح است: نویسنده و کارگردان: سید مرتضی سبزقبا، تصویربردار: امیرعلی ویسی، تدوین و صداگذاری: فرید دغاغله، صدابردار: ارسطو مفاخری، طراح صحنه، لباس و گریم: حمید نورآبادی، رضا چراغ‌چشم، عکاس: امین نظری، تصویربردار پشت صحنه: حجت کایدخورده، دستیار تدوین: لیلا کرامت، دستیار تصویربردار: مهدی پیوسته و رضا خاقانی، منشی صحنه: فاطمه سیاح‌طرفی، مدیر تولید: حسین علی‌زاده- مجری طرح: مرکز آفرینش‌های هنری دزفول (علی‌رضا مهدویان‌پور).

بیست و نهمین جشنواره بین‌المللی فیلم کوتاه «BLACK» آلمان میزبان 11 فیلم از سینمای ایران است.

لازم به ذکر است که بیست و نهمین جشنواره بین‌المللی فیلم کوتاه «BLACK» از ۷ تا ۱۱ می ۲۰۱۴ ( ۱۷ تا ۲۱ اردیبهشت ۱۳۹۳) در شهر برلین آلمان برگزار خواهد شد.
مرجع / ایسنا
:
:
:
آخرین اخبار