تاریخ انتشار: ۱۶ فروردين ۱۳۹۳ - ۱۱:۵۹
کد خبر: ۶۰۱۱۱
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
سعدون زاده:
واگذاری نیروگاه گازی آبادان به بخش خصوصی سیاستی اشتباه است
نماینده مردم آبادان در مجلس شورای اسلامی گفت: موضوع واگذاری نیروگاه گازی آبادان به بخش خصوصی سیاستی شکست خورده و اشتباه است.

جواد سعدون زاده با اشاره به اعلام اعتراض خود به وزارت نیرو افزود: هر چند که انجام این کار در راستای اجرای سیاست های کلی اصل 44 انجام می شود اما حاصل نشدن تجارب مثبت در خصوص واگذاری نیروگاهها به غیر متخصصان در گذشته نشان می دهد که این یک سیاست شکست خورده و اشتباه است.
 
وی اظهار کرد: از وزارت نیرو خواستیم تا از تصمیمی که در مورد نیروگاه گازی آبادان گرفته اند دست بردارند.
 
نماینده مردم آبادان در مجلس تصریح کرد: پیشتر نیز رئیس کمیسیون اصل ۴۴ از وزیر نیرو خواسته تا بررسی بیشتر و  کارشناسی تر در این خصوص انجام دهند و با ایجاد تمهیدات لازم در جهت رفع نگرانی نمایندگان، مردم و افراد شاغل در این نیروگاهها، از واگذاری نیروگاه آبادان دست بردارند.
 
سعدون زاده با اشاره به طرح مجدد دغدغه های نمایندگان مردم آبادان در مجلس شورای اسلامی در موضوع یاد شده با وزارت نیرو یادآورشد: آنان گفته اند که در زمان حاضر ما این قضیه را متوقف کرده ایم و مجوزی جهت واگذاری امضاء نمی شود.
 
وی گفت: هر چند که موضوع واگذاری نیروگاه گازی آبادان در سایت وزارت نیرو آورده شده  اما وزیرنیرو هنوز اجازه این واگذاری را نداده است.
 
نماینده مردم آبادان در مجلس افزود: با پایان رسیدن تعطیلات نوروز  به طور مجدد این موضوع را پیگیری می کنیم و امید می رود تا به نتایج خوبی در این زمینه برسیم.
 
سعدون زاده با بیان اینکه وزارت نیرو برای انجام این کار ابزار قانونی لازم را در اختیار دارد اظهار کرد: خواست ما این است که با توجه به مصالح کشور و بر اساس تجارب شکست خورده ای که به جهت واگذاری نیروگاهها در برخی از شهرستانها دیده شده  یک بار دیگر به بررسی دقیق تر ابعاد واگذاری نیروگاه آبادان پرداخته شود.

وی تصریح کرد: نباید این واگذاری هر چند که در راستای اجرای سیاست های اصل ۴۴ نیز باشد به نیروهای متخصص، شاغلان بومی و مهم تر از اینها به اصل نیروگاه ضربه وارد کند، نیروگاهها و انرژی برقی اساس توسعه کشور هستند و باید با حساسیت بیشتری نسبت به واگذاری آنها اقدام شود.
مرجع / مـهـر
:
:
:
آخرین اخبار