تاریخ انتشار: ۱۷ فروردين ۱۳۹۳ - ۰۸:۳۶
کد خبر: ۶۰۱۴۲
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
رئیس مجمع نمایندگان خوزستان خواستار شد ؛
رسیدگی استاندار به کاهش سهمیه سوخت شناورهای حمل و نقل دریایی خوزستان
جواد سعدون‌زاده در جلسه شورای اداری که شامگاه شنبه در استانداری خوزستان برگزار شد، اظهار کرد: چالش‌های امروز انقلاب اسلامی، اقتصادی و فرهنگی است به دلیل اینکه نظام سلطه برای به زانو درآوردن این حرکت مقدس و الهی مقوله اقتصاد را برای فلج کردن انقلاب اسلامی در سرلوحه کار خویش قرار داده است.

وی ادامه داد: ترفندی به نام تحریم‌های هوشمندانه به این نتیجه رسید که باید به مرکز ثقل جمهوری اسلامی حمله کند و به تعبیر حضرت علی (ع) دشمن قعر خانه ما را نشانه گرفت که می‌طلبد برای مقابله با آن اتاق فکر جمهوری اسلامی هوشمندانه باشد.

رئیس مجمع نمایندگان خوزستان با بیان اینکه راهبرد اقتصاد مقاومتی یکی از راهبردهای مقاوم ولایت است که فراروی راه مجاهدان قرار دارد، تصریح کرد: امیدواریم با ارزیابی دقیق، همه‌جانبه و راهبردی از این اقتصاد آسیب‌ها را به حداقل برسانیم.

وی با اشاره به اینکه فرهنگ حقیقت و جوهره ذاتی کشور است، اذعان کرد: به دلیل اینکه انسان عصاره فرهنگی است قطعا فرهنگ اسلامی و آموزه‌های اسلام ناب محمدی موتور محرکه تحقق اهداف انقلاب اسلامی خواهد بود و فرهنگ به عنوان ریسمان الهی که همه ملت ایران به آن چنگ بزنند برای تحقق این اهداف تعریف شود.

سعدون‌زاده خاطرنشان کرد: در هشت سال دفاع مقدس با وجود کمبود امکانات با روحیه اخلاص و شهادت و حرکت کردن در دریای فنای الهی سهمگین‌ترین حملات دشمن درهم شکست و کشتی انقلاب اسلامی را به سواحل امنیت و پیروزی رساندیم و امیدوارم بتوانیم همچنان سربازان خوبی برای تحقق منویات مقام معظم رهبری باشیم.

وی ضمن تشکر ویژه از استاندار خوزستان در رابطه با عدم انتقال آب از سرشاخه‌های کارون به استان‌های مرکزی کشور اظهار کرد: در روزهای پایانی سال 92 در شورای امنیت ملی جلسه‌ای برگزار شد که ثمرات ایستادگی در خصوص جلوگیری از انتقال آب کارون به نقطه خوبی رسید و این موج ویرانگر متوقف شد.

نماینده مردم آبادان در مجلس شورای اسلامی عنوان کرد: برخورد قاطع با اخلالگران که وظیفه ذاتی قوه قضاییه است نقش مهمی در ایجاد شکوفایی اقتصادی دارد و این مبارزه‌ای است که منهای آن عدالت در اقتصاد تحقق نخواهد یافت.

وی با بیان اینکه خوزستان با زیرساخت‌های متنوع می‌تواند در زمینه اقتصاد و فرهنگ و تحقق اقتصاد مقاومتی نقش ارزشمندی داشته باشد، اظهار کرد: خوزستان با داشتن میراث فرهنگی چندین هزار ساله، علمای بزرگ، موسسات حوزوی و دانشگاهی توانسته حرف اساسی و مهمی در فرهنگ داشته باشد.

سعدون‌زاده بیان کرد: خوزستان از تاریخ پنجم اسفندماه 92 تا 15 فروردین سال جاری، 10 میلیون مسافر را به خود دیده است که این آمار می‌تواند منشاء اثر خوبی در مقوله فرهنگ و اقتصاد باشد.

وی خطاب به استاندار خوزستان گفت: منطقه آزاد تجاری اروند ظرفیت آن را دارد که جهشی در اقتصاد استان ایجاد کند که استاندار باید این سازمان فراملی را چکش‌کاری کند.

رئیس مجمع نمایندگان خوزستان با بیان اینکه آبادان با 500 لنج دریایی بزرگترین ناوگان حمل و نقل دریایی کشور را دارد، تصریح کرد: از مدیریت ارشد استان می‌خواهم کاهش سهمیه سوخت شناورهای حمل و نقل دریایی در زمینه صیادی و حمل و نقل که فاجعه‌ای بزرگ برای ناوگان حمل و نقل دریایی ایجاد کرده رسیدگی شود.
مرجع / فـارس
:
:
:
آخرین اخبار