تاریخ انتشار: ۱۷ فروردين ۱۳۹۳ - ۱۰:۱۸
کد خبر: ۶۰۱۶۸
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
بر اثر بارندگی‌های نوروزی محقق شده است ؛
خسارت 100 درصدی مزارع اهواز
رئیس نظام صنفی کشاورزی اهواز با اشاره به بارندگی‌های نوروزی و تاثیر منفی آن بر مزارع کشاورزی از احتمال بروز خسارت 100 درصدی خبر داد.

سید محمد هاشمی امروز اظهار کرد: بارندگی‌های اخیر باعث شده تا محصول گندم مزارع کشاورزی دچار خوابیدگی شوند و در معرض نابودی کامل قرار گیرند.

وی افزود: در حال حاضر بخشی از مزارع گندم که دچار خوابیدگی هستند، مرطوب بوده و بخشی از مزارع هم که سرپا هستند احتمال ریزش دانه وجود دارد.

رئیس نظام صنفی کشاورزی اهواز از تعاون روستایی خواست تا با اقدامات خود جلوی ضرر و زیان احتمالی را بگیرد و هنگام خرید محصول، در خصوص میزان رطوبت دانه گندم، سختگیری نکند و محصول گندم را با رطوبت معقول از کشاورزان خریداری کند.

وی اضافه کرد: در روزهای پایانی سال گذشته نیز شاهد خسارت حدود 50 درصدی به مزارع کشاورزی بودیم و در صورتیکه تعاون روستایی با کشاورزان همکاری نکند احتمال ضرر و زیان 100 درصدی به کشاورزان دور از انتظار نیست.

هاشمی در پایان گفت: هم اکنون بسیاری از مزارع گندم اهواز، حمیدیه و کارون اگر چه ظاهر خوبی دارند ولی به دلیل خسارت‌های ایجاد شده عملا دانه‌ها چروکیده و وزن دانه‌ها پایین است و در بسیاری موارد تنها پوسته دانه به جا مانده است.
:
:
:
آخرین اخبار