تاریخ انتشار: ۱۷ فروردين ۱۳۹۳ - ۱۰:۲۳
کد خبر: ۶۰۱۷۰
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
کارآفرینی زمینه اشتغال دراستان را فراهم‌می‌کند
رییس دبیرخانه کارگروه اشتغال و سرمایه‌گذاری اداره‌کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خوزستان گفت: با توسعه خلاقیت و کارآفرینی هم زمینه اشتغال در استان فراهم می‌شود و هم می‌توان از سرمایه‌های موجود به صورت بهینه استفاده کرد.

حسین نظری اظهارکرد: رویکرد وزارت کار بر توسعه فرهنگ کارآفرینی مبتنی است؛ از این رو سعی می‌شود کانون کارآفرینان و شرکت‌های مشاوره کارآفرینی بیش از گذشته فعال شوند.

وی افزود: به کمک شرکت‌های مشاوره کارآفرینی مي‌توان از طریق افراد توانمند در جهت ارائه خدمات کارآفرینی در قالب مشاوره و برگزاری دوره‌های آموزشی اقدام کرد.

رییس دبیرخانه کارگروه اشتغال و کارآفرینی اداره‌کل تعاون خوزستان تصریح‌کرد: در چند سال اخیر با وجود متقاضیان زیاد برای ورود به بازار کار، بازار عرضه کار جوابگوی متقاضیان نبوده است و آمار این متقاضیان بیکار هر سال روی هم انباشته می‌شوند؛ از این رو مسئولان ملزم هستند که راه حل اساسی برای مشکل فارغ‌التحصیلان جویای‌کار به ویژه‌های خانم‌های بیکار باشند.

نظری ادامه‌داد: در همین راستا دولت باید ظرفیت‌ها و زیرساخت‌هاي لازم جهت تبدیل فرصت‌ها به اشتغال را فراهم و آسیب‌ها و موانع موجود را شناسایی و رفع کند.

وی خاطرنشان‌کرد: خوزستان در تشکیل کمیته‌های راهبردی همچون بیمه و درمان، اشتغال و کارآفرینی پیشگام بوده است؛ به همين منظور مقرر شده کمیته شناسایی ظرفیت‌های خالی بنگاه‌ها نیز تشکیل و فعال ‌شود.

رییس دبیرخانه کارگروه اشتغال و سرمایه‌گذاری اداره‌کل تعاون خوزستان عنوان‌کرد: هم‌اکنون 24 دفتر کاریابی خصوصی و مرکز مشاوره شغلی در سطح استان وجود دارد که طی 12 سال اخیر که از شروع فعالیت آن‌ها می‌گذرد، علارغم تمام مشکلات پیش روی کاریابی‌ها، از رشد خوبی در زمینه به‌کارگماري و مشاوره شغلی برخوردار بوده‌اند.

نظری گفت: کاریابی‌ها در 11 ماهه اول سال 92 نسبت به همین دوران در سال 91، 25 درصد رشد داشته‌اند و این امر نشان می‌دهد که متقاضیان کار بیشتر و سریع‌تر و با هزینه کمتر به‌کار گمارده شده‌اند.
مرجع / ایسنا
:
:
:
آخرین اخبار