تاریخ انتشار: ۱۷ فروردين ۱۳۹۳ - ۱۲:۱۰
کد خبر: ۶۰۱۹۳
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
سفرهای درون‌استانی‌ بعد از قطعی شدن فرمانداران خوزستان
افراد توانمند با گذشتن از یارانه به بخش‌های ضعیف جامعه کمک کنند
استاندار خوزستان گفت: انتظار از آن بخش از جامعه که از حداقل‌ها برخوردار هستند این است که از حق طبیعی خود یعنی یارانه‌ها بگذرند تا از این طریق به بخش‌های ضعیف جامعه کمک کنند.

عبدالحسن مقتدایی امروز اظهار کرد: نامگذاری امسال تحت عنوان اقتصاد و فرهنگ با عزم ملی و مدیریت جهادی توسط مقام معظم رهبری، استان را به تلاش در جهت شکوفایی فرهنگی و اقتصادی ملزم کرده است.

وی برنامه‌های استان را برای شکوفایی اقتصادی اینگونه بیان کرد: سرمایه‌گذاری در تالاب‌های استان، پرداختن به تولید و بهره‌مندی از خدمات مشاوره پیمانکاری و تولیدات درون استانی گام‌هایی است که برای اقتصاد استان خواهیم برداشت.

استاندار خوزستان با تاکید بر پرداختن به فرهنگ اذعان کرد: در گذشته خوزستان دارای ساختاری اداری بود که این ساختار موجب می‌شد هر کس وارد استان خوزستان می‌گردید با ساختاری مستحکم مواجه بود و می‌دانست به سرزمین نخل و نفت وارد شده است.

وی اضافه کرد: اما به لحاظ دوران دفاع مقدس و آشفتگی‌های باقیمانده از آن این ساختار منسجم شکسته شد و هرگز فرصت ترمیم آن فراهم نشد و در حال حاضر با توجه به پیام مقام معظم رهبری باید با هم‌اندیشی به دنبال نسخه فرهنگی مشترک برای تمامی مردم استان باشیم.

مقتدایی در زمینه طرح دوم هدفمندی یارانه‌ها تصریح کرد: مردمی که نیاز دارند از حق خود نخواهند گذشت و انتظار از آن بخش از جامعه که از حداقل‌ها برخوردار هستند می‌توانند از حق طبیعی خود یعنی یارانه‌ها بگذرند تا از این طریق به بخش‌های ضعیف جامعه کمک کنند.

وی در رابطه با سفرهای درون استانی خود در سال جدید گفت: فرمانداران همه شهرستان‌ها که قطعی شدند سفرهای درون استانی بنده و معاونان آغاز خواهد شد و برنامه‌های مفصلی در این زمینه خواهیم داشت.

استاندار خوزستان عملکرد دستگاه‌های اجرایی در ایام نوروز را خوب توصیف کرد و افزود: با توجه به 6 مانوری که قبل از عید برگزار شد این آمادگی در دستگاه‌های اجرایی ایجاد شد که امنیت خوبی در استان برای هم استانی‌ها و مسافران نوروزی برقرار شود هرچند ایده‌آل نبود اما خوب کار شد.
مرجع / فـارس
:
:
:
آخرین اخبار