تاریخ انتشار: ۱۷ فروردين ۱۳۹۳ - ۱۲:۲۳
کد خبر: ۶۰۱۹۷
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
مديركل تعاون،كار و رفاه اجتماعي خوزستان گفت:
انجام 19 هزار مورد بازرسي در واحدهاي كارگري خوزستان در سال گذشته
مديركل تعاون،كار و رفاه اجتماعي خوزستان گفت: در سال گذشته بيش از 19هزار مورد بازرسي توسط بازرسان كار اين اداره كل در سطح استان انجام شده است.

هوشمند صفائي اداره بازرسي كار را به عنوان بازوي اجرايي و نظارتي وزارت تعاون،كار و رفاه اجتماعي دانست و اظهار كرد: اين اداره با انجام بازرسي هاي مستمر از كارگاه هاي مشمول قانون كار توسط بازرسان كار در سطح استان، به منظور صيانت از نيروي انساني و ارتقاي سطح ايمني كارگاه ها و نظارت بر حسن اجراي قانون كار اقدام كرده كه منجر به كاهش21درصدي حوادث ناشي از كار شده است.

وي تصريح كرد: با توجه به بالا بودن و شدت حوادث ناشي از كار در كارگاه هاي ساختماني، با تشكيل تيم ها و گشت هاي اختصاصي براي بازرسي از كارگاه هاي ساختماني در سطح شهرستان اهواز، تعداد 121كارگاه نا ايمن طبق ماده 105 قانون كار پلمپ شده است.

صفائي به نقش و جايگاه كميته هاي حفاظت و بهداشت كار اشاره كرد و گفت: در سال گذشته تعداد 885 كميته در سطح كارگاه هاي بالاي 25 نفر استان فعاليت داشتند كه با تشكيل تيم ارزيابي كميته ها از ابتداي سال 92 روش نظارت بر فعاليت كميته هاي مذكور بهبود يافته است.

وي درباره آئين نامه جديد تاييد صلاحيت ايمني پيمانكاران اظهار كرد: كليه كارفرمايان كه تمام يا بخشي از امور اجرايي و فعاليت يا كارگاه خود را به پيمانكار واگذار مي كنند مكلف هستند پيمانكاران خود را از بين پيمانكاران واجد صلاحيت ايمني انتخاب كنند. پيمانكاران نيز بايد با مراجعه به اداره هاي تعاون كار و رفاه اجتماعي محل، تقاضاي بررسي و تائيد صلاحيت کنند. همچنين مالكان و كارفرمايان كارگاه هاي ساختماني كه تمام يا بخشي از كارهاي ساخت و ساز را به پيمانكار واگذار مي كنند مكلفند پيمانكاران خود را از بين مجريان صلاحيت دار انتخاب كنند.

مدير كل تعاون، كار و رفاه اجتماعي خوزستان در ادامه تعداد حوادثي كه در سال‌گذشته اتفاق افتاد را 592 حادثه ناشي از كار برشمرد و  گفت: 597 نفر در اين حوادث خسارت ديدند. اين رقم21درصد نسبت به سال 91 كاهش يافته است.

وي تصريح كرد : با توجه به گستردگي صنعت در استان خوزستان تلاش بازرسان كار اين اداره كل براي رصد كليه واحدهاي كارگري قابل توجه بوده و اميدواريم روند اين گونه بازرسي ها به گونه اي باشد تا همچنان فضاي آرامي را در صنعت و توليد استان شاهد باشيم.
مرجع / مـهـر
:
:
:
آخرین اخبار