تاریخ انتشار: ۱۷ فروردين ۱۳۹۳ - ۱۳:۲۵
کد خبر: ۶۰۲۱۵
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
تعطیلات و روزهایی که شهرداری تعطیل نیست
مهدی مکارمی
در آخرین روزهای سال92، شهرداری اهواز با بهره برداری از چند پروژه مهم به استقبال نوروز رفت. افتتاح بزرگترین فرش گل کشور که این روزها مورد استقبال مهمانان نوروزی و شهروندان اهوازی قرار گرفته است یکی از اقدامات شهرداری در آستانه سال جدید بود.

اما یکی از مهمترین اخبار روزهای پایانی سال، تصویب بودجه 1020 میلیارد تومانی شهرداری اهواز برای سال جدید است که از رشد بسیار خوبی برخوردار بوده و می تواند نویدبخش سالی پرکار و ثمر برای شهر اهواز باشد. این اولین بار است که بودجه شهرداری اهواز، بیش از 1000 میلیارد تومان بسته می شود و از این نظر می توان گفت سیدخلف موسوی، دست به یک رکورد شکنی خوب زده است. در اهمیت این موضوع همین بس که بدانیم، بودجه شهرداری اهواز در سال 83 یعنی 10 سال قبل تنها حدود 50 میلیارد تومان بسته شده بود.

از طرفی در روزهای نخستین سال93، احداث پروژه های مهمی چون برخی زیرگذرها و تقاطع های غیرهمسطح شروع شده و احداث برخی دیگر از این پروژه ها بزودی شروع می شود.

ایجاد فضای مناسب برای استقبال از مهمانان نوروزی و کاروان های راهیان نور، برگزاری جشنواره های نوروزی در پارک های شهر، زیباسازی شهر و... از جمله اقدامات زمینه ساز شهرداری برای سال جدید بوده است.

یکی از اتفاقات جالب سال جدید، حضور شهردار اهواز در همایش بزرگ شیرعلیمردان خان بختیاری در مسجدسلیمان بوده است که با استقبال بسیاری از بختیاری ها مواجه شد. سیدخلف موسوی هدف خود از حضور در این همایش را ادای احترام به رشادت ها و حماسه های بختیاری ها و اعلام پیام همبستگی و همدلی اقوام خوزستانی اعلام نمود. وی در حاشیه این مراسم، لباس محلی بختیاری را نیز به تن کرد و با آن عکس یادگاری گرفت.

سال93، می تواند سالی سرشار از امید و عمران و آبادانی برای کلانشهر اهواز باشد و البته در این میان، بهبود و ارتقای کیفیت زندگی شهروندان یکی از مهمترین موضوعاتی است که در دوره جدید شهرداری توسط سیدخلف موسوی شهردار اهواز دنبال می شود.

توجه به ایجاد فضاهای تفریحی و رفاهی در محلات مختلف، بهبود وضعیت عبور و مرور، افزایش سرانه فضای سبز، بسط فضاهای شادی و با نشاط در شهر، زیباسازی و افزودن بر زیبایی های ساحل کارون می تواند کیفیت زندگی شهروندان اهوازی را به نحو مطلوبی بهبود ببخشد.

بی شک عزم مدیران شهری از یکسو، همراهی و همدلی شورای شهر از سوی دیگر و حمایت مدیریت ارشد استان می تواند به اجرایی شدن برنامه های عمران و توسعه شهری، کمک شایانی بکند و شهر در یک افق چهارساله به بسیاری از شاخص های توسعه ای خود دست یابد و اهواز شهری برای زندگی خوبتر و بهتر باشد و البته در این میان همچنان کاهش آلاینده های هوا که عمده آن توسط صنایع موجود در استان ایجاد می شود یکی از مهمترین موضوعاتی است که می تواند در دستور کار قرار بگیرد و با کاهش آلودگی هوا شرایط مطلوبتر و مناسبتری برای زندگی شهری در اهواز فراهم شود.
:
:
:
آخرین اخبار