تاریخ انتشار: ۱۸ فروردين ۱۳۹۳ - ۰۹:۵۸
کد خبر: ۶۰۲۵۳
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
مدیرعامل جمعیت هلال احمر خوزستان خبر داد ؛
اجرای‌موفق‌طرح‌سلامت‌وایمنی‌ مسافران‌نوروزی
مدیرعامل جمعیت هلال احمر خوزستان گفت: در طرح سلامت و ایمنی مسافران نوروزی به بیش از یک‌میلیون و 700 هزار مسافر نوروزی در استان خدمات سفر ارائه گردید.

علی خدادادی صبح امروز در جلسه شورای سلامت این شهرستان اظهار کرد: طرح سلامت و ایمنی مسافران نوروزی همزمان در سراسر کشور از 27 اسفندماه سال گذشته آغاز و تا پایان 15 فروردین سال 93 ادامه یافت.

وی افزود: در اجرای این طرح 40 پست ایمنی و سلامت به صورت ثابت و 13 پست به صورت سیار در قالب طرح ملی سحاب در سطح شهرستان‌های مختلف استان در طول طرح نوروزی استقرار یافتند که از این تعداد 22 پست به صورت 12 ساعته و 24 پست نیز به صورت 24 ساعته به مسافران نوروزی در این مدت خدمات ارائه کردند.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر خوزستان اضافه کرد: در سطح استان در اجرای طرح سلامت و ایمنی مسافران نوروزی در حدود یک هزار نفر به‌کارگیری شدند که با احتساب عوامل پشتیبانی به بیش از یک‌هزار و 100 نفر رسید.

وی، هدف از اجرای این طرح را ترویج فرهنگ نوع دوستی و مهرورزی، تامین سفر ایمن با فراهم شدن امنیت روانی، آسایش و آرامش مسافران، مشارکت حداکثری اعضا در فعالیت های بشردوستانه و امدادی، ارتقای سطح آگاهی مسافران نوروزی، ارتقای خدمات امدادی و افزایش توانمندی و ظرفیت‌های جمعیت هلال احمر عنوان کرد.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر خوزستان گفت: از آغاز طرح‌ ملی ایمنی و سلامت مسافران نوروزی هلال احمر تا پایان طرح بیش از یک‌میلیون و 700 هزار نفر از مسافران، از خدمات پست‌های ثابت و سیار این جمعیت در این استان بهره‌مند شدند.

وی خاطرنشان کرد: از این تعداد بیش از  55 هزار نفر برای اقامه نماز به خیمه‌های نماز مراجعه کرده، 94 هزار نفر از خدمات ایستگاه‌های سلامت بهره‌مند شدند و بیش از 76 هزار نفر از خدمات فرهنگی فضاهای دوستدار کودک و نوجوان استفاده کردند.

خدادادی به توزیع 402 هزار عدد نقشه ایران، استان و شهرستان‌ها و 903 هزار بروشور ایمنی، بهداشتی، سلامت و راهنمایی در بین مسافران اشاره کرد و گفت: بیش از 500 هزار قلم از انواع اقلام فرهنگی، امدادی از قبیل کتابچه، دعای سفر و هدایای آموزشی ـ امدادی نیز در بین مراجعه کنندگان به پایگاه‌های راهنمای مسافران نوروزی توزیع شده است.
مرجع / فـارس
:
:
:
آخرین اخبار