تاریخ انتشار: ۱۸ فروردين ۱۳۹۳ - ۱۲:۱۱
کد خبر: ۶۰۲۸۰
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
خالی كردن خیلی محترمانه جیب گردشگر!
ريیس اداره میراث فرهنگی شوشتر از افزایش بازدید گردشگران نسبت به سال گذشته در اين شهرستان خبر داد.

علی‌محمد چهارمحالی اظهار کرد: امسال از میزان بازدیدها راضی بودیم چراكه قریب به 527 هزار و 275 نفر به ورودی شوشتر به اهواز ، شوشتر به دزفول و شوشتر به مسجدسلیمان آمدند.

وی بیان کرد: در کل 200 هزار نفر از کلیه آثار تاریخی شوشتر دیدن کردند که 80 هزار و 350 نفر از آبشارها، 47 هزار و 300 نفر از قلعه، 15 هزار و 780 نفر از سرای افصل، 20 هزار و 590 نفر از سرای مستوفی، 34 هزار و650 نفر از خانه مرعشی و 5000 نفر از مسجد جامع دیدن کردند.

وی توضیح داد: همچنین ميزان اقامت در بخش‌های هتل،کمپ‌ها، مدارس و غیره 230 هزار و 811 نفر بود.

ريیس اداره میراث فرهنگی شوشتر بیان کرد: با توجه به هماهنگی همه بخش‌ها در این ایام از نظر خدمات‌دهی مشکلی پیش نیامد و جا دارد که از آموزش و پرورش، هلال احمر، نیروی انتظامی و دیگر نهادها تشکر کنیم.

چهارمحالی اظهار كرد: امسال خوب بودن هوا باعث شد تا گردشگران بیشتری به شوشتر بیایند و ظرفیت هتلينگ ما نسبت به سال گذشته خیلی افزایش پیدا کرد.

او خاطرنشان كرد: در ايام نوروز برای اولین بار تاکسی گردشگری را در شوشتر راه اندازی کردیم. همچنین تورهای شوشترگردی رایگان را برای مسافران نوروزی ایجاد و اولین موزه روستایی را نیز در روستای دشت بزرگ افتتاح کردیم که قریب به 40 هزار نفر از این موزه روستایی ديدن کردند.

او، با بيان اين كه سعی ما بر این است که هر گاه گردشگری وارد شوشتر می‌شود به گونه‌ای هدایت شود که نظرش جلب شود و از همه بناها تاریخی و باستانی دیدن کند، تاكيد كرد: هدف اصلی ما این است که گردشگر را بیشتر در شهر نگه داریم تا از صنعت گردشگری بیشتر بهره‌مند شویم چراکه تا زمانی که گردشگر اقامت نداشته باشد و ماندگار نباشد صنعت گردشگری اهمیت پیدا نمی‌کند. گردشگری زمانی اهمیت می‌یابد که ما خیلی محترمانه جیب گردشگر را خالی کنیم تا گردشگری رونق یابد!
مرجع / ایسنا
:
:
:
آخرین اخبار