تاریخ انتشار: ۱۹ فروردين ۱۳۹۳ - ۱۰:۳۳
کد خبر: ۶۰۳۲۰
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
مدیر شبکه بهداشت و درمان خرمشهر خبر داد ؛
مقابله با شیوع بیماری فلج اطفال در مرز شلمچه
مدیر شبکه بهداشت و درمان خرمشهر از مقابله با شیوع بیماری فلج اطفال که از عراق گزارش شده بود در مرز شلمچه به وسیله واکسینه کردن کودکان زیر 15 سال خبر داد.

فرشید بهشتی صبح امروز در نشست با خبرنگاران، عملکرد این ارگان و مراکز زیر نظر آن را در ابتدای سال 93 در تمام حوزه‌ها رضایت بخش ارزیابی کرد و اظهار کرد: در کشور عراق دو مورد فلج اطفال مشاهده شده بود که به همین علت از وزارتخانه نیز برای بازدید پایانه شلمچه مراجعه کردند.

وی از مشاهده بیماری فلج اطفال در عراق در طی تعطیلات نوروزی و اقدامات فوری این مرکز برای مقابله با شیوع این بیماری در کشور خبر داد و افزود: همکاران ما در شبکه بهداشت با انجام واکسیناسیون کودکان زیر 15 سال ایرانی عازم عراق و عراقی‌های میهمان کشور با شیوع این بیماری مقابله کردند.

مدیر شبکه بهداشت و درمان خرمشهر اذعان کرد: ما در مدت کوتاه اقدام به واکسینه کردن کودکان زیر 15 سال کردیم که از این میان یک‌هزار و 560 مورد کودکان ایرانی و 226 مورد کودک عراقی بودند.

وی به ذکر برخی از اقدامات انجام شده در سه واحد بیمارستان، مرکز بهداشت و فوریت‌های پزشکی در تعطیلات آغازین سال پرداخت و عنوان کرد: ما در ابتدای سال بیش از 6 هزار ویزیت سرپایی در بیمارستان داشتیم که 570 مورد بستری موقت و 398 مورد از آن بستری در بخش بود.

بهشتی عنوان کرد: همچنین یکصد و 44 جراحی در بیمارستان انجام و 38 تصادفی به این مرکز منتقل شده است.

وی اضافه کرد: 13 مورد از مراجعات به بیمارستان هم از کاروانیان راهیان نور بوده‌اند.

مدیر شبکه بهداشت و درمان خرمشهر به ارتقای سطح کیفی خدمات در بخش اورژانس بیمارستان اشاره کرد و ادامه داد: ما امسال به جای دو پزشک از سه پزشک در بخش اورژانس استفاده کردیم که ملحق شدن یک پزشک طب اورژانس به ارتقای سطح کیفی خدمات‌دهی در این بخش کمک شایانی کرد.

وی بیان کرد: این نوع تخصص برای نخستین بار در خرمشهر جذب و بکار گیری شده است.

بهشتی به عملکرد مرکز بهداشت در ایام آغازین سال جدید نیز اشاره کرد و گفت: ما در بخش بهداشت یک‌هزار و 893 بازدید از اماکن تولید و توزیع مواد غذایی داشتیم که در مواردی معرفی به دادگاه و تعطیلی محل منجر شد.

وی خاطرنشان کرد: کلرسنجی مرتب آب، ارزیابی کیفی آب شرب و موادغذایی و معدوم کردن 472 کیلوگرم موادغذایی غیرقابل مصرف از جمله کارهای همکاران ما در مرکز بهداشت خرمشهر بوده است.

مدیر شبکه بهداشت و درمان خرمشهر از حالت آماده باش مرکز فوریت‌های پزشکی گفت و توضیح داد: طی طرح امداد نوروزی که از 26 اسفندماه تا 15 فروردین ماه سال جاری ادامه داشت مرکز فوریت‌ها در چند نقطه جاده‌ای و شهری پرتراکم و استراتژیک اتوبوس آمبولانس و آمبولانس‌های خود را مستقر کرده و حدود یک هزار و 167 ماموریت را به انجام رساندند.
مرجع / فـارس
برچسب ها: فلج اطفال ، شلمچه
:
:
:
آخرین اخبار