تاریخ انتشار: ۱۹ فروردين ۱۳۹۳ - ۱۲:۴۹
کد خبر: ۶۰۳۴۵
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
امام جمعه هندیجان تاکید کرد ؛
تبیین دیدگاه شهید آوینی در حوزه فرهنگ
حجت‌الاسلام علی شمیل‌پور پیش از ظهر امروز در آیین گرامیداشت یاد و خاطره شهید آوینی که به‌مناسبت سالگرد شهادت وی با حضور مسئولان شهری برگزار شد اظهار کرد: در هنر شهید آوینی آنچه برجستگی دارد تعهد و اخلاص است و هنرمندان امروز باید این ویژگی‌ها را سرلوحه کار خویش قرار دهند.

وی افزود: هنر شهید آوینی هنری آسمانی است که آمیخته‌ای از عشق و عرفان بوده و تا ابد در قلب و ذهن ما باقی خواهد ماند.

امام جمعه هندیجان تصریح کرد: باید نگاه شهید آوینی در حوزه فرهنگ برای جوانان هنرمند تبیین شود تا جهانیان بیش از پیش این مسئله را دریابند که هنوز هم جوانان ایران اسلامی برای پایداری از ارزش‌های انقلاب و اسلام مصمم هستند.

وی خاطرنشان کرد: اسلحه شهید آوینی قلم او بود که با این قلم، تیر خود را به قلب دشمن نشانه می‎گرفت و در این مسیر باصلابت حرکت می‌کرد.

شمیل‌پور بیان کرد: هنر یکی از چشمه‌های وجودی انسان است و هنر موقعی ارزش واقعی خود را به دست می‌آورد که با تعهد همراه باشد.

لزوم بازگو کردن فعالیت‌های شهید آوینی برای دانش‌آموزان

جانشین فرمانده ناحیه مقاومت بسیج هندیجان خواستار بازگو کردن فعالیت‌های شهید آوینی برای جوانان، نوجوانان و به‌ویژه دانش‌آموزان شد.

حسین خنافره پیش از ظهر امروز در آیین گرامیداشت یاد و خاطره شهید آوینی که به‌مناسبت سالگرد شهادت وی با حضور مسئولان شهری برگزار شد، اظهار کرد: باید هنرمندان ما از او الگو بگیرند و بدانند هنرمندی ماندگار می‌شود که با ارزش‌ها خو بگیرد.

وی ادامه داد: امثال آوینی‌ها نشان دادند هنرمندان کشورمان چنان تعهد ماندگاری دارند که در هیچ کجای جهان نمی‌توان چون آنها را یافت و پرورش داد.

جانشین فرمانده ناحیه مقاومت بسیج هندیجان با اشاره به 20 فروردین ماه، سالروز شهادت سید اهل قلم شهید آوینی تصریح کرد: شهید آوینی، انسانی هنرمند، آگاه و تجسم هنر و هنرمند واقعی بودف زیرا آثار وی تا به امروز حرف‌هایی عرفانی برای گفتن دارند.

وی خاطرنشان کرد: شهید آوینی از آنچه که از جنس شهیدان بود خودش را وقف شهدا کرد و به شهدا نیز پیوست و همین خصوصیت وی آن را چنین جاودانه ساخته است.

خنافره در پایان عنوان کرد: امروز جوانان، نوجوانان و دانش‎آموزان نیاز به الگو دارند و دبیران، معلمان و اساتید باید فعالیت‎های شهید آوینی را برای این قشر بازگو کنند.
مرجع / فـارس
:
:
:
آخرین اخبار