تاریخ انتشار: ۲۰ فروردين ۱۳۹۳ - ۰۹:۴۵
کد خبر: ۶۰۳۶۷
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
سال گذشته
تولید 5میلیون تن محصولات پتروشیمی بندر امام
مدیرعامل شرکت پتروشیمی بندر امام گفت: این شرکت در پایان سال 92 توانست با تولید نزدیک به 5 میلیون تن محصولات پتروشیمیایی نسبت به مدت مشابه سال قبل به رقم 4 درصدی افزایش تولید دست پیدا کند.

رضا امیری امروز اظهار کرد: مجتمع پتروشیمی بندر امام دارای سه شرکت فرآورش، کیمیا و بسپاران است.

وی افزود: شرکت فرآورش بندر امام دارای واحدهای تولیدی الفین، آروماتیک، پارازایلین، تفکیک میعانات گازی واحد بازیافت اتان و پروپان و همچنین تسهیلات عمومی و ترمینال متمرکز بارگیری و شرکت کیمیا بندر امام دارای پنج واحد تولیدی وینیل کلراید منومر، اتیلن دی‌کلراید، ام‌تی‌بی‌ای، کلرآلکالی و واحد بازیابی نمک از آب دریا است.

امیری خاطرنشان کرد: شرکت بسپاران بندر امام نیز دارای واحدهای پلی‌اتیلن سبک، پلی‌اتیلن سنگین، پلی‌پروپیلن، پی‌وی‌سی و لاستیک مصنوعی است که تولیدات این واحدها در تهیه ظروف پلاستیکی مخصوص نگهداری مایعات، لوله‌های ویژه گاز‌رسانی، ظروف مخصوص نگهداری مواد شیمیایی و غذایی، گونی‌های پلاستیکی، لوازم منزل و دکوراسیون، تایرهای سواری، کامیون، صنایع کفش‌سازی، اسباب‌بازی و عایق الکتریکی کاربرد دارد.

مدیرعامل شرکت سهامی پتروشیمی بندر امام افزود: سال گذشته محصولاتی از قبیل بوتان، اتان، پروپان، پنتان پلاس، هکزان، اتیلن، بنزین پیرولیز، نفت کوره، بنزین، مخلوط زایلین‌ها، آروماتیک سنگین و پارازایلین در شرکت فرآورش بندر امام به میزان بیش از 3 میلیون و 481 هزار و 426 تن تولید شده است.

امیری اضافه کرد: این میزان محصول در تأمین خوراک واحدهای پلیمری از جمله پلی‌اتیلن سنگین و پلی‌اتیلن سبک شرکت بسپاران بندر امام، وینیل کلراید منومر و اتیلن‌دی‌کلراید شرکت کیمیا بندر امام نقش مهمی دارد.

وی تصریح کرد: شرکت بسپاران بندر امام نیز به عنوان نخستین تامین کننده محصولات پلیمری به حساب می‌آید و سال گذشته رقم تولیدات این شرکت به بیش از 548 هزار و 488 تن رسیده است.

مدیرعامل شرکت سهامی پتروشیمی بندر امام خاطرنشان کرد: شرکت کیمیا بندر امام در سال گذشته بیش از 864 هزار و 719 تن تولید محصول داشته که محصولات آن شامل فرآورده‌های سود سوزآور، اسید کلریدریک، آب ژاول، اتیلن‌دی‌کلراید و ام‌تی‌بی‌ای است که از سود سوزآور در تهیه صابون، پودرهای شوینده، صنایع کاغذ‌سازی، صنایع تولید و تصفیه روغن نباتی و همچنین ماده اولیه رنگ و سایر ترکیبات شیمیایی استفاده می‌شود.

امیری گفت: از فرآورده محصول ام‌تی‌بی‌ای به عنوان ماده افزودنی به بنزین به منظور بهبود عدد اکتان استفاده می‌شود، از منومر وینیل‌کلراید برای تهیه پلی‌وینیل‌کلراید، از اتیلن‌دی‌کلراید به عنوان حلال در تهیه پلاستیک و سایر ترکیبات شیمیایی استفاده می‌شود.

به گزارش خبرگزاری فارس، شرکت سهامی پتروشیمی بندر امام در سال 1352 با هدف تولید محصولات پتروشیمیایی و نیز صدور الفین‌ها، پلی‌الفین‌ها، آروماتیک و سایر فرآوده‌های پتروشیمی تأسیس شد.

این مجتمع پتروشیمی از واحدهای زیربنایی کشور بوده و محصولات آن به عنوان خوراک صنایع پایین دستی استفاده می‌شود و عمده این محصولات، خوراک 5 هزار واحد پایین دستی را تأمین می‌کند.
مرجع / فـارس
:
:
:
آخرین اخبار