تاریخ انتشار: ۲۰ فروردين ۱۳۹۳ - ۱۰:۰۱
کد خبر: ۶۰۳۷۰
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
رئیس اداره کتابخانه‌های عمومی هفتکل خبر داد ؛
برنامه‌‌های ویژه کتابخانه‌های عمومی هفتکل
رئیس اداره کتابخانه‌های عمومی هفتکل از اجرای برنامه‌‌های ویژه کتابخانه‌های عمومی این شهرستان منطبق با شعار سال 93 و مورد تاکید مقام معظم رهبری خبر داد.

ابوذر اکبری‌نیا صبح امروز در جلسه کتابخانه‌های عمومی این شهرستان اظهار کرد: نامگذاری امسال به نام اقتصاد و فرهنگ با عزم ملی و مدیریت جهادی از سوی مقام معظم رهبری نشان دهنده اهمیت موضوع فرهنگ و البته دغدغه ایشان در این حوزه است و این تاکید و اهمیت از سوی ایشان، جایگاه این موضوع را بیش از پیش برای متولیان فرهنگی نمایان کرده تا غفلت‌های صورت گرفته در این حوزه به سرعت جبران و از آسیب‌های جدی جلوگیری شود.

وی با اشاره به اهمیت موضوع فرهنگ و تاثیر آن در پیشرفت جامعه افزود: تاکید حکیمانه مقام معظم رهبری در خصوص چشم انداز کار در حوزه فرهنگ می‌تواند به عنوان چراغ راه بوده و برنامه‌های این حوزه مطابق با ارزش‌های انقلاب اسلامی که همانا ارزش‌های والای انسانی است برنامه ریزی و اجرایی شود.

رئیس اداره کتابخانه‌های عمومی هفتکل همچنین خاطرنشان کرد: کتاب یکی از بزرگترین و مهمترین شاخص‌های فرهنگ هر ملت و دولت و یکی از عوامل شناخت نبض فرهنگ و اقتصاد است و اعلام سال اقتصاد و فرهنگ با عزم ملی و مدیریت جهادی در شرایط حساس کنونی، نشان از آن دارد که مهمترین و تعیین کننده‌ترین عنوان‌های رشد و توسعه مطلوب از نگاه رهبری انقلاب در ارتقای بخشی به اقتصاد و فرهنگ است.

وی در ادامه گفت: تنها کتابخانه عمومی هفتکل هر روز به جز ایام تعطیل از ساعت هشت صبح تا 19 عصر باز و آماده ارائه خدمات به علاقه‌مندان حوزه کتاب است.

اکبری‌نیا همچنین افزود: این کتابخانه با حدود 20 هزار جلد کتاب و با قدمت 47 سال از قدیمی‌ترین کتابخانه‌های عمومی استان خوزستان است، ضمن اینکه کتب موجود در این کتابخانه به صورت مستمر به روز شده کتب قدیمی و فرسوده همگی مرتبا وجین می‌شوند.

وی با اشاره به نقش و تاثیر قابل توجه کتابخانه‌های عمومی در گسترش فرهنگ مطالعه تصریح کرد: ترغیب و تشویق به کتابخوانی و گسترش فرهنگ مطالعه از وظایف مهم کتابخانه‌هاست ضمن اینکه اختصاص اعتبار برای بهبود نمای ظاهری کتابخانه‌های عمومی و فضاسازی داخل ساختمان کتابخانه‌ها نیز می‌تواند یکی از راهکارهای جذب افراد برای حضور در کتابخانه باشد.
مرجع / فـارس
:
:
:
آخرین اخبار