تاریخ انتشار: ۲۰ فروردين ۱۳۹۳ - ۱۲:۱۶
کد خبر: ۶۰۳۹۸
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
انتشار نخستين مجموعه شعر لهراسب زنگنه
نخستين مجموعه شعر لهراسب زنگنه به نام "در پیاده‌رو" از سوی نشر بوتیمار وارد بازار کتاب شد.

اين شاعر اظهار کرد: مجموعه شعر "در پیاده‌رو" شامل 40 شعر نو است و بخش آخر کتاب نیز دارای نقد بعضی شاعران همچون هرمز علی‌پور، رضا بختیاری‌اصل، یارمحمد اسدپور، حسين‌علی خداکرمی، امید هلالی و آقای حاجی‌پور بر اشعار من آمده است.

وی افزود: مضامین این دفتر شعر در واقع مضامین ذهن شاعر در ارتباط با اشیا است و نوعی جان دادن، بازخوانی و آشنایی‌زدایی اشیا است.

این شاعر توضيح داد: مثلاً درباره دفاع مقدس در این مجموعه شعر نیز شعرهایی را سروده‌ام اما نه به آن شکلی که پیش از این دیده‌ایم. به عنوان مثال در شعری آمده است: "به شهر من روزی بیا / که در آن / لوله‌های تانک مأمن پرندگان باشد / توپ‌ها به جای گلوله تخم پرنده شلیک کنند." یا در جای دیگری آمده است: "نامه‌های عاشقانه را می‌گذاشتم لای دیوار / جای ترکش خمپاره‌ها / آن جا که زمان جنگ / از پالایشگاه صدای توپ می‌آمد".

او، با بیان این که در این دفتر شعر سعی شده تا مضامین انسانی را جایگزین مسايلی همچون جنگ و خشونت کند، اظهار کرد: اشعار این کتاب را در فضایی که شاعر با اشیا درگیری دارد و می‌خواهد تعریفی دوباره از آن ارايه بدهد نوشته‌ام.

زنگنه ادامه داد: همچنین درباره انسان‌های معمولی و موضوعات عادی چیزهایی که به من الهام می‌شد را به صورت شعر درآورده‌ام. مثلاً در شعری آورده‌ام که: "در گرگ و میش صبح / رفتگر حدیث غریبی داشت با خاک روبه‌ها / آن سوترک گربه / رؤیای طعم نمک زده اسکلت ماهی را به نیش می‌کشید". در این شعر اسکلت ماهی فقط رؤیای گربه بود و به تعبیری فقر شهروندان را به تصویر کشیده‌ام.
مرجع / ایسنا
:
:
:
آخرین اخبار