تاریخ انتشار: ۲۰ فروردين ۱۳۹۳ - ۱۲:۲۱
کد خبر: ۶۰۳۹۹
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
حاجتی با تشريح نحوه اجراي فاز دوم هدفمندی يارانه‌ها:
متقاضیان ثبت‌نام دریافت یارانه نقدی به هیچ‌ فرمی نیاز ندارند
معاون برنامه‌ریزی استانداری خوزستان گفت: اجرای فاز دوم هدفمندی یارانه‌ها از امروز (20 فروردین‌ماه) با مراجعه به سایت رفاهی ثبت‌نام متقاضیان دریافت یارانه نقدی انجام می‌شود.

امید حاجتی عنوان‌کرد: امروز کسانی که شماره سمت راست کارت ملی آنان صفر است بايد به سايت WWW.REFAHI.IR مراجعه كنند و طبق اعلام ستاد هدفمندي يارانه‌ها ثبت‌نام تا 29 ادامه دارد. همچنین برای کسانی که به هر دلیلی در روز خود موفق به ثبت‌نام نشده‌اند، روزهای 30 و 31 فروردین‌ماه براي ثبت‌نام پیش‌بینی شده است.

وي بیان‌کرد: کسانی که به اینترنت دسترسی ندارند می‌توانند به دفاتر پیش‌خوان، پلیس + 10، کمیته امداد، بهزیستی و دفاترICT روستایی جهت ثبت‌نام مراجعه کنند.

حاجتی خاطرنشان‌كرد: متقاضیان ثبت‌نام دریافت یارانه نقدی به هیچ‌گونه فرمی نیاز ندارند و چنانچه افراد سودجو و فرصت‌طلب چنین اقدامی را انجام دهند مردم باید آگاهی لازم را در این زمینه داشته باشند تا مشکلی در اجرای این طرح پیش نیاید.
 
وی تصریح‌کرد: زمینه اجرای فاز دوم این قانون براساس ثبت‌نام با شرایط جدید توسط مردم انجام می‌شود و در آن طبق شرایطی که خود در فرایند ثبت‌نام اظهار می‌کنند، کسانی که مستحق دریافت یارانه نقدی هستند، مشخص می‌شود.

معاون برنامه‌ریزی استانداری خوزستان اظهارکرد: اجرای فاز دوم هدفمندی یارانه‌ها به صورت کامل انجام می‌شود. به این شکل که اگر متقاضی اطلاعات اشتباهی را در فرایند ثبت‌نام وارد کند براساس قانون حدود 3 برابر مبلغی که یارانه نقدی دریافت کرده از آن بازپس‌گرفته می‌شود.

حاجتی تصریح‌کرد: در این مرحله اطلاعات متقاضیان دریافت یارانه نقدی در 43 بانک اطلاعات ثبت و راستی‌آزمایی می‌شوند.

وی هشدارداد: متقاضیانی که اطلاعات اشتباه را وارد سامانه کنند اگر در 43 بانک اطلاعات شناسایی نشدند، در مراحل بعدی دچار مشکل خواهند شد زیرا این اطلاعات به طور کامل در اختیار سیستم‌های بانکی، مراجع تعیین صلاحیت فعالیت‌های اقتصادی، صنوف، مشاوران و پیمانکاران قرار خواهد گرفت و چنانچه فردی اقدام به اخذ تسهیلات یا انجام فعالیت اقتصادی کند براساس این اطلاعات تعیین صلاحیت می‌شود. بنابراین به متقاضیان توصیه می‌کنیم به هیچ عنوان با اطلاعات غلط ثبت‌نام نکنند.

معاون برنامه‌ریزی استانداری خوزستان افزود: با صرفه‌جویی در پرداخت یارانه‌ها به سرپرستان خانوارها در فاز دوم، می‌توانیم پوشش بیمه‌ای را در سطح کشور کامل کنیم و سهم هزینه‌های سلامت که افراد در عرصه‌های درمانی پرداخت می‌کنند را پایین بیاوریم. همچنین توسعه مناسبی را در اجرای پروژه‌های عمرانی کشور داشته باشیم.

حاجتي گفت: براساس تصویب قانون هدف‌مندی یارانه در سال 88 قرار بود منابع محل افزایش حامل‌های انرژی صرفه 3 محور شود.

وی ادامه‌داد: محور اول 50 درصد منابع در دو حوزه پوشش کامل بیمه‌های اجتماعی و پرداخت یارانه‌های نقدی و غیرنقدی به افرادی که نیازمند حمایت هستند، محور دوم 30 درصد از منابع اجرای این قانون صرف تامین بسته‌های حمایتی از تولیدکنندگان کالاها و خدمت می‌شود که به نوعی افزایش قيمت نهاده‌های تولید و حامل‌های انرژی قیمت تمام شده تولیدات آنان را افزایش داده است و محور سوم نیز 20 درصد از منابع حاصل از اجرای قانون به اجرای طرح‌های عمرانی جهت شتاب بیشتر تزریق شود.

معاون برنامه‌ریزی استانداری خوزستان افزود: متاسفانه به دلیل اجرای ناصحیح فاز اول هدفمندی یارانه‌ها تنها بخشی از محور اول که همان پرداخت یارانه‌های نقدی به سرپرستان خانوار است اجرا شد و محورهای دیگر تحقق نیافت.

حاجتی بیان‌کرد: به دلیل ضعف اجرای فاز اول این قانون دولت با کسری شدید بودجه مواجه شد، به گونه‌ای که دولت سال‌گذشته حدود 14 هزار میلیارد تومان برای پرداخت یارانه سرپرستان خانوار کسری بودجه داشت. به نحوی که تامین این کسری بودجه اثر تورمی را به دنبال داشت و همچنین مشکلات عدیده‌ای را برای مردم و تولیدکنندگان کالا و خدمات به بار آورد؛ به طور کلی این موارد موجب شد تا دولت در اجرای فاز دوم هدفمندی یارانه‌ها بازنگری کند.
مرجع / ایسنا
:
:
:
آخرین اخبار