تاریخ انتشار: ۲۰ فروردين ۱۳۹۳ - ۱۲:۲۸
کد خبر: ۶۰۴۰۱
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
مشاور استاندار خوزستان در امور اقتصادی:
الگوی مصرف در جامعه ما الگوی بومی نیست
مشاور استاندار خوزستان در امور اقتصادی گفت: الگوی مصرف در جامعه ما الگوی بومی نیست و با الگوی مصرف اسلامی فاصله دارد و این مسئله ریشه در فرهنگ ما دارد.

منصور زراءنژاد امروز اظهار کرد: فرهنگ مقوله‌ای پیچیده و حوزه تاثیرآن بسیار وسیع است و فرهنگ از روش‌های مختلف بر اقتصاد تاثیری مستقیم دارد.

وی ادامه داد: فرهنگ یکی از عوامل موثر در مصرف است و با فرهنگ سازی می‌توان الگوی مصرف را در کشور تغییر داد.

مشاور استاندار در امور اقتصادی با بیان اینکه مردم ایران با وجود توصیه‌های دین اسلام جزو پر مصرف‌ترین مردم کشور هستند عنوان کرد: مردم ایران در مصرف انرژی، نان، دارو و مواد غذایی جزو پر مصرف‌ترین مردم جهان هستند و مصرف برخی از کالا‌ها در ایران چندین برابر مصرف استاندارد جهانی است.

وی اضافه کرد: الگوی مصرف در جامعه ما الگوی بومی نیست و با الگوی مصرف اسلامی فاصله دارد و این مسئله ریشه در فرهنگ ما دارد و این مشکل را نمی‌توان با ابزارهای اقتصادی تغییر داد و نیاز به فرهنگ سازی دارد.

زراء‌نژاد با اشاره به اینکه سازمان‌ها در ایران از انسجام، پویایی و انعطاف فاصله دارند تصریح کرد: سرانه کار مفید در ایران یک چهارم سرانه کار در جهان است.

وی اضافه کرد: بر اساس گزارش مرکز پژوهش مجلس به ازای هر روز تعطیلی 14 هزار و 280 میلیارد ریال به اقتصاد کشور ضرر وارد می‌شود.

مشاور استاندار در امور اقتصادی اذعان کرد: این میزان ضرر برابر با 10 تن طلا است که جبران این میزان خسارت به 5 سال زمان نیاز دارد که باید در سالی با عنوان اقتصاد و فرهنگ با عزم ملی و مدیریت جهادی فکری برای آن کرد.
مرجع / فـارس
:
:
:
آخرین اخبار