تاریخ انتشار: ۲۰ فروردين ۱۳۹۳ - ۲۲:۲۹
کد خبر: ۶۰۴۲۷
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
آیت‌الله حیدری :یارانه جزء بیت‌المال است و باید در راه تأمین احتیاجات ملت صرف شود
نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری گفت: یارانه و این قبیل اموال که در تحت اختیار دولت قرار دارد بیت‌المال است و لازم است که مسئولان محترم حکومت اسلامی بیت‌المال را در راه تأمین احتیاجات ملت مصرف نمایند.

آیت‌الله محسن حیدری امروز با اشاره به توصیه مراجع تقلید اظهار کرد: قشر پردرآمد جامعه نیاز به دریافت یارانه ندارند و باید از گرفتن یارانه انصراف دهند.

وی با بیان اینکه یارانه برای کسانی است که از نظرمالی در سطح پایین قرار دارند تصریح کرد: اگر کسانی که نیازمند نیستند انصراف دهند این یارانه صرف مسایل بهداشتی و پزشکی می‌شود و اگر این افراد انصراف ندهند دولت بودجه‌ای برای پرداخت این هزینه‌ها ندارد.

نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری اضافه کرد: از آنجا که یارانه برای کمک به بخش‌ها و خانواده‌های نیازمند است، لذا کسانی که عرفاً دارای تمکن مالی بوده و دریافت نکردن یارانه تأثیر در زندگی آن‌ها ندارد، نباید یارانه دریافت کنند. ‌

وی خاطر نشان کرد: این قبیل اموال که در تحت اختیار دولت قرار دارد بیت المال است و لازم است که مسئولان محترم حکومت اسلامی بیت المال را در راه تأمین احتیاجات ملت مصرف نمایند چون معیار و ملاک صرف بیت المال در راه تأمین نیازمندی‌ها است لذا کسانی که احتیاج ندارند نباید بگیرند.

آیت‌الله حیدری با بیان اینکه باید منافع درازمدت و کوتاه‌مدت انصراف از یارانه برای مردم جامعه تبیین شود عنوان کرد: باید دولت و دست‌اندرکاران مسئول نتایج صرفه‌جویی ناشی از پرداخت یارانه نقدی را برای مردم تبیین کنند و به مرور زمان نتایج عملی این اقدام را به مردم در عرصه‌های مختلف نشان دهند.
مرجع / فـارس
:
:
:
آخرین اخبار