تاریخ انتشار: ۲۱ فروردين ۱۳۹۳ - ۰۹:۳۸
کد خبر: ۶۰۴۳۵
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
یک چهارم نهایی لیگ قهرمانان اروپا ؛
صعود بایرن‌مونیخ و اتلتیکو مادرید/ بارسلونا پس از 7 سال به نیمه نهایی نرسید +تصاویر
تیم‌های بایرن مونیخ و اتلتیکو مادرید با برتری برابر حریفان خود به مرحله نیمه نهایی لیگ قهرمانان اروپا صعود کردند
دور برگشت مرحله یک چهارم نهایی لیگ قهرمانان اروپا با صعود اتلتیکومادرید و بایرن مونیخ به پایان رسید.

در یکی از دیدارهای این مرحله بایرن‌مونیخ درحالی در آلیانس آرنا میزبان منچستر‌یونایتد بود که دو تیم در دیدار رفت به تساوی 1-1 رسیده بودند. بایرن طبق انتظار توپ و میدان را در اختیار گرفت اما حملات دامنه دار آنها راه به جایی نبرد و نیمه نخست این دیدار با نتیجه تساوی بدون گل به پایان رسید، نیمه‌ای که تقریبا به طور کامل در اختیار میزبان بود.

در نیمه دوم منچستر که نیاز به زدن حداقل یک گل داشت بازی را هجومی شروع کرد و مزد این بازی خود را گرفت و پاتریس اورا مدافع پیشتاخته منچستر‌یونایتد در دقیقه 57 با یک شوت بسیار دیدنی از پشت محوطه جریمه دروازه مانوئل نویر را گشود.



اما خوشحالی منچستری ها تنها دو دقیقه طول کشید و ماریو مانژوکیچ کروات موفق شد در دقیقه 59 گل تساوی را روی ارسال زیبای ریبری با ضربه سر به ثمر برساند تا نتیجه دیدار رفت تکرار شود.



بایرن پس از این گل به حملات خود ادامه داد و توماس مولر در دقیقه 68 مسابقه توانست گل دوم را به ثمر برساند تا خیال بایرنی‌ها راحت شود. اما این پایان کار نبود و آرین روبن در دقیقه 76 گل سوم را با یک شوت زمینی به ثمر رساند تا بایرن با برتری 3 بر یک و در مجموع 4-2 برابر منچستر‌یونایتد مسافر نیمه نهایی شود.

در دیگر دیدار‌ حساس چهارشنبه شب اتلتیکو مادرید صدرنشین کنونی لالیگا و تیم آماده این روزهای فوتبال اروپا موفق شد با پیروزی 1-0 بارسلونا را از لیگ قهرمانان اروپا حذف کند.

اتلتیکو مادرید این دیدار را طوفانی آغاز کرد و با استفاده از اشتباهات پیاپی مدافعان بارسلونا که غیبت پیکه کاملا مشهود بود موفق شد در دقیقه 5 توسط کوکه به گل برسد، ضمن اینکه تا دقیقه 15 این دیدار سه بار نیز تیرک دروازه بارسلونا را به لرزه درآورد.



البته بارسایی‌ها به لطف حرکات انفرادی نیمار و مسی در چند صحنه خطرناک ظاهر شدند اما گلی به ثمر نرسید تا نیمه نخست با برتری یک بر صفر میزبان به پایان برسد.
در نیمه دوم بارسا بازی را بهتر آغاز کرد و حتی می‌توانست با ضربه مسی به گل برسد که موفق نبود. آبی و اناری‌ها که خود را حذف شده می‌دیدند، سراپا حمله شدند اما حملات آنها با دفاع پرلایه اتلتیکو راه به جایی نبرد تا اتلتیکو مادرید با ارائه یک بازی منظقی با نتیجه یک بر صفر بارسلونا را شکست دهد و به جمع چهار تیم برتر لیگ قهرمانان اروپا راه یابد. به این ترتیب بارسلونا پس از هفت بار پیاپی نتوانست به جمع چهار تیم برتر اروپا راه یابد.



در این دیدار چند صحنه مشکوک به پنالتی هم در محوطه جریمه دو تیم اتفاق افتاد که هاوارد وب به هیچکدام اعتقادی نداشت. این دو تیم در ادامه رقابتهای لالیگا و در هفته های پایانی باید در نیوکمپ به مصاف هم بروند.

پیش از این تیمهای رئال مادرید و چلسی با شکست حریفان خود در مجموع دوبازی رفت و برگشت به نیمه نهایی رسیده بودند و به این ترتیب چهار تیم چلسی، آتلتیکو مادرید، رئال‌مادرید و بایرن‌مونیخ به نیمه نهایی لیگ قهرمانان اروپا صعود کردند و با قرعه کشی مرحله نیمه نهایی در روز جمعه و در شهر نیون سوئیس حریفان خود را خواهند شناخت.
:
:
:
آخرین اخبار