تاریخ انتشار: ۲۱ فروردين ۱۳۹۳ - ۱۲:۲۵
کد خبر: ۶۰۴۵۵
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
گزارش:
آلودگی های سرسام آور در منطقه 10 شوش/ آسفالت های ناتمام
کمبود وسایل حمل و جا به جایی زباله در سطح شهر شوش باعث شده تا برخی مناطق این شهر محل انباشت زباله شوند که این موضوع موجبات نارضایتی شهروندان را ایجاد کرده است.

انباشت زباله و جمع نکردن آنها توسط شهرداری شوش باعث افزایش آلودگی در برخی مناطق شهرستان شوش از جمله منطقه 10 و بیت عتوی شده است. همچنین شهروندان از وجود مشکل در آسفالت بسیاری از جاده های این شهر اظهار نارضایتی می کنند و این مشکل تردد را برای شهروندان مختل کرده است.

احمد رشنو از شهروندان شوشی گفت: مدتها بود که جاده مسیر گلزار (عباس) شوش دست اندازهای فراوانی داشته و هم اکنون نیز آسفالت این مسیر نیمه کاره مانده است.

وی توضیح داد: آسفالت خیابان های اصلی شوش از جمله آسفالت مقابل در اصلی شهرداری شوش نیز دارای دست اندازهای زیادی است که به وسایل نقلیه آسیب می رسانند.

اخیرا روابط عمومی شهرداری شوش اعلام کرد که این سازمان بیش از پنج میلیارد تومان بدهی دارد و همین عامل تاخیر در اجرای پروژه های شهرداری است.

نبود نقدینگی اصلی ترین مشکل شهرداری شهرستان شوش

مجید دیناروند، رئیس روابط عمومی شهرداری شوش با اشاره به مشکلات موجود در شهرداری شهرستان شوش اظهار کرد: نبود نقدینگی اصلی ترین مشکل شهرداری این شهرستان است.

وی بدهی های شهرداری را بیش از پنج میلیارد تومان عنوان کرد و افزود: این بدهی ها ناشی از عدم پرداخت به موقع عوارض شهرداری توسط شهروندان است.

مسئول روابط عمومی شهرداری شوش مطالبات کارکنان شهرداری و تعمیر ماشین آلات را بیشترین بدهی شهرداری دانست.

دیناروند با اشاره به مباحث درآمدی از طریق اخذ عوارض افزود، با پرداخت به موقع عوارض شهرداری توسط شهروندان شرایط مالی شهرداری بهبود می یابد و می توانیم تمام مطالبات کارکنان شهرداری را پرداخت کنیم.

وی همچنین سهمیه بودن قیر را مهمترین مشکل آسفالت نکردن جاده ها دانست و افزود: خرید 30 عدد سطل زباله، ساحل سازی برای زیباسازی شهر و آسفالت کردن جاده ها را بخشی از پروژه های اجرا شده شهرداری هستند.
 
شنای زباله ها در شاوور
 
آلودگی های ناشی از دفع غیر بهداشتی زباله در منطقه 10 شوش نیز صدای شهروندان این منطقه را در آورده است.

بو و چشم اندازهای نامناسب شهری و شیرابه زباله ها باعث آلودگی شدید در جاده ساحلی رودخانه شاوور در منطقه 10شده است و همچنین نبودن سیستم های مدیریت جمع آوری و دفع زباله و کنترل آلودگی ناشی آز آن باعث نگرانی اهالی این منطقه را به دنبال داشته است.

شریف عنگودی از اهالی منطقه 10 شوش گفت: آلودگی های موجود در این منطقه که عمدتا ناشی از زباله ها و پسماندهای غیر صنعتی است سرشار از انواع میکروب هاست که به شدت سلامتی انسان را تهدید می کند.

وی افزود: هنگامی این مهم به اوج می رسد که زباله ها بر روی آب رودخانه و کناره آن یکجا جمع  شود و مدتها نیز به همان صورت باقی بماند.

عنگودی یادآور شد: انبوه زباله های پلاستیکی، ظروف یکبار مصرف، یونولیت، قوطی روغن، چوب پنبه و .. که همگی جلبک زده هم بودند به صورت شناور بر روی رودخانه که کاملا آن را پوشانده بودند اهالی این منطقه را کلافه کرده بود.
 
رئیس شورای شهر شوش: مشکلات منطقه 10 شوش رفع می شود

عبدالجلیل بیلاوی، رئیس شورای شهر شوش درباره مشکل آسفالت جاده های شوش و زباله های منطقه 10 این شهر گفت: بسیاری از مناطق نیاز به روکشی آسفالت دارند.

وی توضیح داد: هم اکنون آسفالت مسیر گلزار (عباس) تا بیمارستان نظام مافی و خیابان اصلی شهرک دانیال در حال کار است.

بیلاوی افزود: خیابان اصلی شهرک دانیال نیز به دلیل اینکه جدول بندی مجدد آن کامل نشده به همین خاطر آسفالت کردن خیابان اصلی نیمه کاره مانده است.

رئیس شورای شهر شوش با اشاره به اینکه تا خرداد ماه آینده بسیاری از خیابان های شهر شوش در مناطق مختلف آسفالت می شوند، افزود: خیابان خلیج فارس تا پل آخر آسفالت، برخی خیابان های منطقه ذهب (بیت عتوی)، منطقه خضیره و... را تا پایان خرداد ماه باید به طور کامل آسفالت کنیم.

وی همچنین درباره زباله های منطقه 10 گفت: شهرداری باید هرچه زودتر به این مشکل رسیدگی کند.

بیلاوی توضیح داد: همواره شهرداری زباله های مناطقی که دسترسی به آنها وجود داشته باشد را از نظر زباله پاکسازی می کند و منطقه نیز باید همچون سایر نقاط زباله هایش جمع آوری شوند.

رئیس شورای شهر شوش ادامه داد: شهرداری شوش تنها سه یا چهار خودروی جمع آوری زباله دارد که همین موضوع باعث ایجاد مشکلاتی در رسیدگی به همه شهر می شود.
 
وجود دست اندازهای فراوان در آسفالت های خیابان های مختلف شوش باعث نگرانی دارندگان خودروهای سبک و سنگین شده است. همچنین شهروندان منطقه 10 شوش نیز  به دلیل انباشت زباله های فراوان در این منطقه از مشکلات بهداشتی در رنج و خواستار رسیدگی هرچه زودتر این معظل توسط شهرداری هستند.

مرجع / مـهـر
برچسب ها: شوش ، آلودگی ، شهرداری شوش
:
:
:
آخرین اخبار