تاریخ انتشار: ۳۱ تير ۱۳۹۰ - ۲۱:۱۸
کد خبر: ۶۰۴۸
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
معاون برنامه‌ريزي استانداري خوزستان:
تعیین قیمت شیر در خوزستان پس از هماهنگی با سایر استانها
معاون برنامه‌ريزي استانداري خوزستان با بيان اين‌كه قيمت شير با سه نرخ خريد از توليدكننده، فروش به كارخانه و فروش به مصرف كننده در كميته نظارت بر توليد و توزيع شير در استان تعيين شده است، گفت: به علت حساسيت قيمت شير و تأثير قيمت شير در استان‌هاي هم‌جوار بر وضعيت توليد و توزيع شير در استان، منتظر تعيين و اعلام قيمت شير از سوي استان‌هاي هم‌جوار هستيم.

به گزارش خوزنیوز  به نقل از ايسنا، اسماعيل عامري‌گلستان عنوان كرد: ‌خوزستان هم يك توليدكننده بزرگ و هم يك مصرف‌كننده بزرگ شير در كشور است به همين دليل حساسيت قيمت‌گذاري شير در آن بسيار بالاست.
وی با بیان این‌که اگر قيمت‌هاي خريد شير از دامدار بالاتر از قيمت استان‌هاي همجوار اعلام شود، احتمال اين‌كه كارخانجات از استان‌هاي ديگر شير خود را تهيه كنند وجود دارد تاکید کرد: به همين دليل در حال حاضر منتظر تعیین قيمت شير در استان‌هاي هم جوار هستيم تا پس از هماهنگي با اين استان‌ها قيمت شير اعلام شود.

عامری‌گلستان تصريح كرد:‌ در حال حاضر تا زمان اعلام رسمي قيمت شير، مصرف‌كننده مي‌تواند شير را با قيمت قبلي تعيين شده از سوي سازمان بازرگاني خريداري كند و كارخانجات مجاز به فروش شير با قيمت بالاتر نيستند.
همچنین در این زمینه رییس سازمان بازرگانی خوزستان به خبرنگار ایسنای خوزستان گفت: در حال حاضر و تا زمان اعلام رسمی قیمت‌های جدید، تمام کارخانجات تولید شیر موظف به تولید شیر با قیمت قبلی یعنی هر کیسه 800 گرمی 500 تومان برای مصرف‌کننده هستند.

محمدحسین چراغی افزود: در حال حاضر از نظر تولید شیر هیچ‌گونه مشکلی در استان وجود ندارد و نیاز استان به‌طور کامل تامین می‌شود. همچنین کارخانجات استان باید با قیمت‌های قبلی شیر را از دامداران داخل و خارج از استان خریداری کنند.
:
:
:
آخرین اخبار