تاریخ انتشار: ۲۲ فروردين ۱۳۹۳ - ۱۴:۱۷
کد خبر: ۶۰۴۸۳
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
5 ستاره ايران از ديد آسوشيتدپرس
خبرگزاري آسوشيتدپرس آلمان با بررسي تيم ملي ايران 5 ستاره اين تيم را در جام جهاني 2014 برزيل معرفي کرد.
 خبرگزاري آسوشيتدپرس در گزارشي ضمن بررسي تيم ملي فوتبال ايران، 5 ستاره اين تيم را نيز براي جام جهاني 2014 معرفي کرده است. نکونام، دژاگه، قوچان‌نژاد، داوري و شجاعي 5 بازيکني هستند که زير ذره‌بين آسوشيتدپرس قرار گرفته‌اند.

ايران در حالي درجام جهاني 2014 خواهد بود که بيشتر بازيکنان اين تيم تجربه اروپايي دارند و در فوتبال اروپا بازي کردند و اين مي تواند تجربه تيمي ايران را براي جام جهاني برزيل بالا ببرد. براي مثال رضا قوچان‌نژاد در هلند رشد يافته است و اکنون در فوتبال انگليس بازي مي کند يا اشکان دژاگه سال هاي زيادي در بوندسليگا بازي کرده است و اکنون در تيم فولام انگليس بازي مي کند. دنيل داوري دروازه‌بان ايران نيز بازيکن ديگري است که در آلمان به دنيا امده است و در بوندسليگا بازي مي کند. در کنار انها بايد از جواد نکونام نيز اسم برد که کاپيتان تيم ملي ايران محسوب مي‌شود و سال هاي زيادي در ليگ اسپانيا بازي کرده است. ايران با ترکيبي از اين بازيکنان شانس دارد تا از گروه خود در جام جهاني 2014 صعود کند و به جمع 16 تيم برتر جام جهاني راه يابد.

5 ستاره تيم ملي ايران در جام جهاني 2014


* رضا قوچان‌نژاد

قوچان‌نژاد مدت زيادي نيست که به تيم ملي ايران اضافه شده است. مشکلات ويزاي اين بازيکن باعث شد حضور او در تيم ملي ايران به تاخير بيفتد اما در نهايت اين بازيکن با ارزش ايراني توانست به ترکيب تيم ملي ايران اضافه شود. اين بازيکن ايراني که قادر به استفاده از هر دو پاي خود است در انتخابي جام جهاني عملکرد خوبي در تيم ملي از خود نشان داد و در 3 بازي موفق به زدن 3 گل ملي شد تا نقش مهمي در صعود ايران به بيستمين دوره جام جهاني داشته باشد. او اکنون در 11 بازي ملي خود براي ايران 9 بار گلزني کرده که آمار جالب توجهي محسوب مي‌شود. او در استاندارد ليژ زياد به بازي گرفته نمي‌شد و به همين خاطر به تيم چارلتون در ليگ دسته يک انگليس پيوست تا شانس حضورش را در جام جهاني افزايش دهد. اين بازيکن که با نام "گوچي" معروف شده است مي تواند يکي از ستاره‌هاي ايران براي جام جهاني باشد.

* جواد نکونام

کاپيتان باسابقه تيم ملي ايران از زماني که در سال 2000 اولين بازي ملي خود را انجام داد به يکي از ارکان تيم ملي ايران تبديل شد. اين بازيکن ايراني که در حال حاضر در تيم الکويت کويت بازي مي کند هر وقت تيمش به گلزني نياز داشته باشد هنر خود را نشان مي‌دهد. به همين خاطر است که هافبک دفاعي تيم ملي ايران موفق شده است در 136 بازي ملي 37 گل به ثمر برساند که جالب توجه است. جام جهاني 2014 آخرين جام جهاني اين بازيکن 33 ساله است که کاپيتان تيم ملي ايران محسوب مي‌شود. از ويژگي بارز جواد نکونام مي توان به بازي‌خواني و پاس هاي دقيق او اشاره کرد.

* مسعود شجاعي

اگرچه مسعود شجاعي هافبک هجو.مي تيم ملي ايران فراز و تشيب زيادي دارد اما او نيز ميتواند در جام جهاني تفاوت هاي زيادي رقم بزند. هر وقت اين بازيکن تکنيکي خوب بازي کرده است، ايران نيز به تبع او توانسته بازي زيبايي از خود نشان دهد. او در فوتبال اسپانيا با مصدوميت‌هاي زيادي دست و پنجه نرم کرده است اما با اين وجود نيز اين بازيکن تکنيکي در تيمش لاس‌پالماس با حرکات تکنيکي خود توانسته استعداد فوتبالي خود را به خوبي نشان دهد.

* دنيل داوري

اين دروازه‌باني ايراني الاصل که در المان به دنيا آمده است مي‌تواند در برزيل شانس ايران براي رفتن به مرحله بعد را افزايش يا کاهش دهد. او که اين فصل در تيم آينتراخت براونشوايگ بازي مي‌کند، تاکنون تنها 3 بازي ملي در کارنامه خود ثبت کرده است و علاوت سوال بزرگي در کنار نام او براي حضور در جام جهاني ديده مي‌شود. به نظر مي‌رسد تجربه اروپايي اين بازيکن تنها دليلي باشد که کارلوس کي‌روش او را به اردوي تيم ملي ايران دعوت کرده است. هر چند بعيد به نظر مي‌رسد برونشوايگ در بوندسليگا باقي بماند اما حضور دروازه‌باني که در يکي از بهترين ليگ هاي دنيا بازي کرده است در تيم ملي ايران اتفاق خوبي محسوب مي‌شود. او درداولين ديدار خود با ايران عملکرد خوبي داشت اما در بازي دوستانه ايران برابر گينه چندين اشتباه مرتکب شد . اگر او بتواند در ادامه با مدافعان ايران هماهنگ شود، او مي تواند به دروازه‌باني تبديل شود که ايران آرزوي آن را دارد.

*اشکان دژاگه

بازيکن قابل ايراني مي تواند هم در گوش راست بازي کند و هم در مهاجم . اشکان دژاگه که سال‌ها در بوندسليگا آلمان بازي کرده است، اين فصل در تيم فولام انگليس توانست بازي هاي زيباي از خود نشان دهد و گل هاي مهمي به ثمر برساند. او در بوندسليگا موفق شد 150 بازي براي تيم ولفسبورگ از خود نشان دهد و سپس در سال 2012 به فولام در ليگ انگليس پيوست. هر چند براي دژاگه 27 ساله به ثبات رسيدن در فوتبال انگليس نياز به زمان برد اما نبايد فراموش کنيم که اين ستاره در روز هاي اولش در انگليس با مصدوميت دست و پنجه نرم کرد. او اين فصل تلاش مي کند تا همراه فولام در ليگ برتر باقي بماند و سپس در تابستان همراه ايران در جام جهاني برزيل به ميدان برود.
مرجع / ایسنا
:
:
:
آخرین اخبار