تاریخ انتشار: ۲۳ فروردين ۱۳۹۳ - ۱۰:۲۰
کد خبر: ۶۰۵۲۵
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
بهار 93، بهاري جاودانه براي ورزش خوزستان
قهرماني فولادخوزستان در كنار صعود تيم فوتبال نفت مسجدسليمان به ليگ برتر، بهار 93 را براي ورزش‌ خوزستان جاودانه كرد.

فولادی ها با کسب عنوان قهرمانی لیگ سیزدهم، کاری کردند تا 22 فروردین ماه برای همیشه در ذهن مردم فوتبال دوست خوزستان به یاد بماند.

مردم خوزستان که از هفته ها قبل خود را آماده جشن قهرمانی کرده بودند، در نهایت در هفته پایانی لیگ پس از سوت پايان بازي فولاد برابر گسترش فولاد در تبريز و مسجل شدن قهرمانی آن، با آمدن به خیابان ها،‌ تا نيمه‌هاي شب به جشن و پایکوبی پرداختند تا کار بزرگ فرکی و شاگردانش را ارج نهند.

امسال فولاد شهر اهواز که مهیای دومین قهرمانی خود در لیگ برتر کشور شده بود، با هدایت حسین فرکی مربی با اخلاق خود و با اتکا به جوانان با انگیزه‌اش، توانست قهرمانی ليگ سيزدهم را ازآن خود کند.

فولادمردان که امسال از بی‌حاشیه ترین تیم های لیگ بودند، تمام تمرکز خود را از ابتدا بر کسب عنوان قهرمانی گذاشتند تا به همگان به ويژه آن‌هايي كه اعتقاد به قهرماني با بازيكنان میلیاردی داشتند، ثابت کنند که با جوانان هم می‌توان کاری کرد کارستان.

سرخ‌پوشان خوزستانی امسال بسيار محکم پا به میدان رقابت گذاشتند و توانستند با به نمایش گذاشتن بازی هایی زیبا و تماشاگرپسند، نظر تمام فوتبال دوستان و کارشناسان را به خود جلب کنند، به گونه ای که تقريبا هم متفق‌القول فولاد را شایسته قهرمانی مي‌دانستند.

عوامل بسیاری در هدایت تیم فولادخوزستان به سمت قهرمانی نقش داشتند که از مهمترین آن ها مي‌توان به مدیریت قوی و بی‌حاشیه‌ی سیف‌الله دهکردی، مدیرعامل این باشگاه که خود از پیشکسوتان فوتبال کشور است، اشاره كرد.

دهکردی که به اخلاق‌مداری در باشگاه و تیم خود معتقد است، با عملکرد خود آرامش را به تیم، فرکی و بازیکنان تزریق کرد تا آن ها بدون هیچ دغدغه‌ای به کار خود پرداخته و فقط در اندیشه کسب قهرمانی، آن هم بدون رفتن به حاشیه باشند.

در این بین باید به خوبی از نقش پررنگ حسین فرکی که پدرانه شاگردان جوان خود را هدایت کرد، یاد شود. او که خود مرد اخلاق ورزش ايران نام گرفته است، بدون هیچ ادعایی کار خود را دنبال کرد و در نهایت کاری کرد تا در كنار صعود تيم نفت مسجدسليمان، بهار 93 برای ورزش خوزستان بهاری جاودانه باشد.

فرکی بر خلاف بسیاری از مربیان، امسال یکنواخت عمل کرد و با برنامه‌ریزی مدون از همان ابتدای لیگ، فولاد را آماده قهرمانی کرد. او که ترس و غرور را دو عامل شکست و عدم رسیدن به قهرمانی می دانست، تمام تلاش خود را کرد تا این دو عامل را از تیم و شاگردان جوان خود دور کند و در نهایت هم موفق به این کار شد.

امسال فرکی و همکارانش با تکیه بر استعداد و توانایی های جوانان فولاد توانستند جام قهرمانی را به خوزستانی ها هدیه کنند اما آن ها باید بدانند که کارشان برای ادامه راه سخت تر شده است، چرا که انتظارات از اين تيم جنوبي بالاتر رفته است.

هواداران فولاد هم نقش بسزایی در این قهرمانی داشتند؛ آن ها همیشه یار و یاور فولادمردان بودند و سرما و گرما نمی شناختند و در تمام روزها چه سخت و چه آسان، در کنار تیم شان بودند و از آن جمله هوادارانی نبودند که گاهی مقابل تیم شان قرار بگیرند. آن ها همیشه با در دست داشتن پرچم های قرمز و زرد فولاد به ورزشگاه مي‌آمدند و با حمايت از فولاد مردان به آ‌ن‌ها ثابت كردند که هميشه با شما هستیم و در نهایت نيز سرخ‌پوشان، جام سيزدهم را به عنوان هدیه به هواداران خود تقدیم کردند.

افراد دیگری هم‌چون تدارکات، ماساژور و پزشک هم در مسير قهرماني فولاد تلاش كردند که شايد كمتر دیده شدند. آن‌ها نيز در خوشي‌ها و ناخوشي‌ها در کنار تیم بودند و در رسیدن فولاد به این عنوان نقش بسزایی داشتند.

22 فروردين 93، قهرماني فولاد، شادي بازيكنان، جام قهرماني، اشك‌‌‌هاي فركي، پايكوبي‌ هواداران .... براي هميشه در ذهن مردم خوزستان مي‌ماند.
مرجع / ایسنا
:
:
:
آخرین اخبار