تاریخ انتشار: ۲۳ فروردين ۱۳۹۳ - ۱۳:۳۶
کد خبر: ۶۰۵۶۸
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
دفعات نادري بود كه حق به حق‌دار رسيد
حاج‌رضایی: فولاد راه درستي رفت
کارشناس فوتبال ایران می‌گوید یکی از دفعات نادری بود که در قهرماني ليگ برتر، عدالت صورت گرفت و حق به حقدار رسید.

امیر حاج‌رضایی اظهار کرد: یک مجموعه از عوامل در موفقیت فولاد تاثیرگذار بود که از آن جمله می توان به هیات مدیره، مدیریت دهکردی و مربی با اخلاق و کار بلدی چون حسین فرکی و بازیکنان جوان آن اشاره کرد.

وی ادامه داد: من بسیار خوشحالم که فولاد خوزستان به نمایندگی از خوزستان توانست این سرزمین فوتبال خیز را به صدر جدول برساند و در معرض دید قرار دهد. من فکر می کنم وقتی جام جهانی تمام شود، ترکیب کنونی تیم ملی جوان شود و آن موقع است که جوانان فولاد بسیار می توانند به تیم ملی کمک کنند.

اين کارشناس فوتبال ایران خاطر نشان کرد: پیروزی فولاد خوزستان به سود تیم ملی بود و از سوی دیگر نیز خوشحالم که استقلال خوزستان، دیگر نماینده این استان در لیگ برتر باقی ماند و نفت مسجدسلیمان هم توانست به جمع این نمایندگان اضافه شود. به نظر من فروردین، ماه خوزستانی ها بود.

وی درباره عوامل موفقیت فولاد در رسیدن به قهرمانی عنوان کرد: بخش مدیریتی در موفقیت یک تیم بسیار اهمیت دارد که ما در طول فصل از سوی این تیم، حاشیه نديديم و این چیزی است که گریبانگیر سایر تیم‌ها بود. در کل بی‌حاشیه بودن فولاد نشان از مدیریت بسیار خوب دهکردی دارد.

حاج‌رضایی بیان کرد: دهکردی از خانواده فوتبال است و خود او فوتبالیست بوده است و من سال‌هاست كه او را می‌شناسم. او می داند نیاز فوتبالیست و مشوق های آن چه می باشد. بسیاری از باشگاه ها مدیران خود را تغییر دادند که این بیشتر به دلیل این بود که آن مدیران با حوزه فوتبال آشنا نبودند.

وی با بیان اینکه فرکی یک دهه کامل در تیم ملی کار کرده است، گفت: فرکی تنها فردی است که در دو جام جهانی به عنوان بازیکن و مربی حضور داشته است. او بسیار بی حاشیه، آرام و صبور کار خود را با استفاده از جوانان بومی انجام داد.

این کارشناس فوتبال کشور بیان کرد: در نهایت هم توجه به جوانان و آکادمی فولاد از عوامل ديگري بود که نشان داد باشگاه فولاد به ارزش های فوتبال واقف است و می داند در چه زمینه‌هایی باید کار کرد.

حاج‌رضایی در پاسخ به این سوال که برنامه فولاد برای حفظ این عنوان در ادامه باید چه باشد؟ عنوان کرد: آن‌ها باید ثبات خود را داشته باشند و کارشان را توسعه دهند. خود آن‌ها می دانند که برای قهرمانی چه کرده‌اند و باید برای حفظ آن کار خود را تقویت کنند.

وی افزود: خوزستان از استعدادها موج می‌زند و طبیعتا باید استعدادیابی صورت بگیرد و این مستعدها پیدا شوند که در این راستا باید کمیته استعدادیابی نیز وجود داشته باشد. بنابراین من تصور می کنم باشگاه فولاد راهی را که رفته درست بوده است و باید در ادامه هم این راه را تقویت کند.

این کارشناس فوتبال ایران در پاسخ به این سوال که تفاوت فولاد با سایر تیم‌ها در چه زمينه‌هايي بود؟ گفت: فولاد یک روند داشت و کمتر دچار نوسان شد. این تیم هنگامی که بازی مقابل استقلال تهران را از دست داد، این شکست را پذیرفت و دچار تنش نشد. به نظر من تیم نفت تهران هم تیم آرامی بود و مسوولان آن هم مدیریت قوی‌ای داشتند و بسیار خوب کار کردند ولی طبیعتا تجربه فولاد را نداشتند.

وی افزود: دو تیم استقلال و پرسپولیس تهران هم مشکلات بسیاری داشتند و نهایتا به عنوان‌های نایب‌قهرمانی و پنجمی دست پیدا کردند. سپاهان نیز که تیم ریشه داری است متاسفانه حتی نتوانست سهمیه آسیایی کسب کند. بنابراین من فکر می‌کنم، امسال سال فولاد بود.
مرجع / ایسنا
:
:
:
آخرین اخبار