تاریخ انتشار: ۲۳ فروردين ۱۳۹۳ - ۱۳:۴۱
کد خبر: ۶۰۵۷۰
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
نگاهی به دومین قهرمانی فولادخوزستان در لیگ برتر
فولاد خوزستان؛ از ابتدا تا انتهای قهرمانی
تیم فوتبال فولاد خوزستان شب گذشته در سیزدهمین دوره لیگ برتر توانست برای دومین بار جام قهرمانی را به این استان بیاورد.

تیم فوتبال فولاد خوزستان از سال 74 و با خرید امتیاز یکی از تیم‌های اهوازی (جنوب اهواز) فعالیت خود را در لیگ دسته دوم فوتبال کشور آغاز کرد.

فولاد که از همان ابتدا تیمی متحد و با انگیزه به نظر می‌رسید در همان سال اول ورود به فوتبال، توانست به لیگ دسته اول فوتبال کشور صعود کند.

این نماینده فوتبال خوزستان، در نخستین دوره رقابت‌های لیگ برتر که در سال 1380 برگزار شد، توانست با 45 امتیاز به عنوان سومی برسد؛ فولاد در دوره دوم لیگ برتر نیز با 34 امتیاز هفتم شد.

ولی مسئولان تیم فولاد خوزستان که در دوره دوم لیگ برتر تیمشان جایگاه خوبی را به دست نیاورده بود برای فصل جدید لیگ برتر، شروع به تقویت تیمشان کردند که همین موضوع باعث شد فولاد در سومین فصل لیگ برتر دوباره به جایگاه سوم بازگردد، آن هم با 47 امتیاز از 26 بازی و تنها پنج باخت که آمار خوبی برای این تیم اهوازی بود.

در همان فصل نیز فولاد برای دومین بار به عنوان بهترین تیم شهرستانی انتخاب شد.

فولاد خوزستان در چهارمین دوره لیگ برتر همه کارشناسان و مربیان تیم‌ها را شگفت زده کرد و برای اولین بار جام قهرمانی را به خوزستان آورد و با اقتدار قهرمان شد در این فصل فولاد از 30 بازی 41 امتیاز به دست آورد.

اما در دوره پنجم لیگ برتر فولاد عملکرد خوبی نداشت و جایگاه هشتم را از آن خود کرد.

در دوره ششم نیز عملکرد ضعیف این تیم ادامه داشت و باعث شد با کسب 28 امتیاز، پانزدهم شود و به لیگ دسته اول سقوط کند.

پس از این عملکرد نچندان مطلوب و با گذشت یک فصل دوری فولاد از لیگ برتر این تیم امتیاز تیم سپاهان نوین اصفهان را خریداری و راهی لیگ برتر شد تا فصل هشتم را در لیگ برتر بگذراند.

در این فصل نیز تیم فولاد با 50 امتیاز هفتم شد. در فصل نهم، دهم، یازدهم و دوازدهم نیز فولاد به عنوان‌های دهم، ششم، چهاردهم و چهارم رسید.

اما در فصل سیزدهم فولاد به دنبال برآورده کردن خواسته طرفدارانش که کسب عنوان قهرمانی بود را در سر داشت و از همان ابتدا با انگیزه و بدون هیچ حاشیه‌ای کار خود را آغاز کرد و توانست در هفته پایانی لیگ برتر و با شکست گسترش فولاد در تبریز در همان شهر جشن قهرمانی بگیرد.

این تیم که از 30 بازی و با 57 امتیاز به عنوان قهرمانی رسید به گفته اکثر کارشناسان یکی از بهترین تیم‌های کشور است که با استفاده درست از استعدادهای خوزستان و بهره‌گیری از مربیان با دانش در بخش پایه آکادمی خود توانست شادی را بار دیگر به خوزستان برگرداند.

شب گذشته و پس از سوت پایان دیدارهای لیگ برتر و مشخص شدن قهرمانی فولاد، عده‌ای مردم با بستن خیابان‌های مرکزی شهر اقدام به شادی و برپا کردن جشن قهرمانی کردند.

در منطقه کیانپارس اهواز نیز عده‌ای از مردم به صورت خودجوش اقدام به نورافشانی و آتش بازی در این منطقه کردند و در گوشه دیگر شهر نیز تعدادی از جوانان خوزستانی با شعار بچه‌ها مچکیرم! از زحمات و تلاش اعضا تیم تشکر می‌کردند.

این حضور مردم برای شادی در کلانشهر اهواز به حدی بود که خیابان اصلی شهر با ترافیک شدیدی روبرو شد به گونه‌ای که مردم ساعت‌ها در این ترافیک مانده بودند.

امید است مسئولان خوزستان با حمایت همه جانبه از این نماینده استان زمینه موفقیت‌های بیشتر این تیم را در لیگ برتر و جام باشگاه‌های آسیا را فراهم کنند.


یادداشت از: امیر ضیغمی
مرجع / فـارس
:
:
:
آخرین اخبار