تاریخ انتشار: ۲۴ فروردين ۱۳۹۳ - ۱۰:۲۰
کد خبر: ۶۰۶۲۰
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
مدیرکل کتابخانه های عمومی خوزستان :
199 هزار عضو فعال در کتابخانه های عمومی
مدیرکل کتابخانه های عمومی خوزستان از دارا بودن بیش از 199هزار عضو فعال در کتابخانه های عمومی استان خبر داد.

لفته منصوری اظهار کرد: در حال حاضر كتابخانه های عمومی استان دارای بیش از 199هزار و 672 عضو فعال است که این شاخص در فروردین ماه سال گذشته 159 هزار و 625 نفر عضو بوده است که در این زمینه رشد 26 درصدی نسبت به سال گذشته مشاهده می شود.

وی افزود: کتابخانه های عمومی استان در حال حاضر دارای دو میلیون و 318 هزار و 128 جلد كتاب هستند که در این شاخص نیز در فروردین ماه سال گذشته تعداد منابع موجود در کتابخانه های عمومی استان یک میلیون و 979 هزار و 19 بوده است که در این زمینه  18 درصد رشد داشته ایم.

مدیرکل کتابخانه های عمومی خوزستان تصریح کرد: در سال 1391 دو میلیون و  289 هزار و 987 جلد كتاب از کتابخانه های عمومی استان به امانت رفته است، در حالی که در سال 1392 بالغ بر سه میلیون و 765 هزار و 940 نسخه کتاب از مجموع کتابخانه های عمومی استان به امانت رفته است که با رشد 35 درصدی همراه بوده است.

منصوری خاطرنشان کرد: خوشبختانه با فضای جدیدی که در کتابخانه های عمومی استان ایجاد شده و فعالیتهای فرهنگی متنوع کتابخانه های عمومی از جمله مسابقات کتابخوانی، نمایشگاهها، کارگاههای آموزشی، کلاسهای کمک درسی و همچنین تزریق منابع جدید به صورت ماهانه به کتابخانه های عمومی استان هر ساله شاهد رشد امانت و مراجعه اعضاء به کتابخانه های عمومی هستیم که امیدواریم روند مراجعه و امانت کتاب با سرعت بیشتری پیش برود.

وی در پایان گفت: وضعیت مطالعه و کتابخوانی در کشور از دغدغه های مهم مقام معظم رهبری می باشد و ما به عنوان خادمان عموم مردم باید در جهت سهولت دسترسی به کتاب و کتابخانه برای عموم مردم تلاش کنیم که در این راستا توسعه فیزیکی کتابخانه های عمومی و انجام فعالیتهای فرهنگی با تنوع بیشتر و گسترده تر در برنامه ریزیهای این اداره کل قرار دارد.
:
:
:
آخرین اخبار