تاریخ انتشار: ۲۴ فروردين ۱۳۹۳ - ۱۱:۵۹
کد خبر: ۶۰۶۳۹
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
اجرا طرح آمایش و شناسایی واحدهای صنعتی
رییس سازمان صنعت و تجارت خوزستان گفت: پیروی دستورالعمل استاندار در خصوص حمایت از شرکت‌های تولیدی استان و استفاده از ظرفیت و توان این واحدها، سازمان صنعت و تجارت طرح آمایش و شناسایی واحدهای صنعتی استان را اجرا می‌کند.

امیرحسین نظری اظهارکرد: شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان در اسفندماه سال‌گذشته کلیه دستگاه‌های اجرایی استان را مکلف کرد که از تولیدات استان برای تامین نیازهای خودشان استفاده کنند.

وی افزود: مقرر شد جهت اطلاع از حسن اجرای این بخش‌نامه تمام ذی‌حسابان و مدیران مالی دستگاه‌های اجرایی استان ماهانه گزارشات و فهرست خرید کالایی خود را به اداره امور اقتصادی استان ارایه دهند.

نظری تصریح‌کرد: همچنین سازمان‌هایی همچون سازمان اقتصاد و دارایی، مدیریت برنامه‌ریزی استانداری و سازمان صنعت و تجارت استان باید نظارت ویژه‌ای بر اجرای این دستورالعمل داشته باشند.

وی عنوان‌کرد: این دستورالعمل دهم فروردین‌ماه امسال به کلیه دستگاه‌های اجرایی ابلاغ شد و سازمان صنعت و تجارت و معاونت امور عمرانی استانداری موظف شدند تا حداکثر پایان فروردین‌ماه فهرستی از شرکت‌های تولیدی و خدماتی، مشاوره‌ای و پیمانکاری استان به همراه توان تولیدی و سایر مشخصات تهیه کنند.

نظری ادامه‌داد: شناساندن و معرفی شرکت‌های تولیدی استان وظیفه سازمان صنعت و تجارت است. جهت اطلاع شرکت‌های تولیدی از این بخش‌نامه، سازمان صنعت به شیوه‌های مختلفی تبلیغات و اطلاع‌رسانی کرده است.
 
وی افزود: همچنین شرکت‌ها و واحدهای تولیدی نیز موظفند از طریق ارایه و چاپ کاتولوگ، بورشور و CD توانمندی‌های خود را معرفی و ارایه کنند.

نظری اظهارکرد: برای اجرای هرچه بهتر دستورالعمل استاندار، لازم است که در ابتدا توانمندی‌های تولیدی استان را بشناسیم و اطلاعات به روز و منسجمی در این رابطه داشته باشیم تا بتوانیم از این ظرفیت‌ها استفاده کنیم.

وی بیان‌کرد: اگرچه ما اطلاعاتی در رابطه با شرکت‌های تولیدی و خدماتی استان داریم اما این اطلاعات چندان به‌روز نیست و باید آن‌ها را به‌روز کرد که این به‌روزرسانی در قالب طرح آمایش انجام می‌شود.

نظری گفت: مقدمات طرح آمایش فراهم شده و قرار است این طرح مشترک بین سازمان صنعت و دانشگاه شهید چمران اجرا شود. در صورت انجام هماهنگی‌های لازم این طرح در روزهای آینده آغاز می‌شود.

وی تصریح‌کرد: همچنین علاوه بر سازمان صنعت و تجارت، اداراتی همچون صدا و سیما و ارشاد نیز موظف شوند با تهیه و پخش برنامه‌های محلی و تبلیغات در این راستا گام بردارند و یا با اعمال تعرفه‌های مناسب تبلیغاتي، نسبت به توسعه فرهنگ استفاده از کالاهای بومی و داخلی استان گام بردارند.
مرجع / ایسنا
:
:
:
آخرین اخبار