تاریخ انتشار: ۲۴ فروردين ۱۳۹۳ - ۱۳:۳۵
کد خبر: ۶۰۶۶۵
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
انجام‌کالیبراسیون تجهیزات‌آزمایشگاهی دراستان
کارشناس اداره امور آزمایشگاه های اداره کل استاندارد و تحقیقات صنعتی خوزستان ازانجام دو هزار و 60 مورد کالیبراسیون تجهیزات آزمایشگاهی، سال 1392،در استان خبرداد.

علی رکابی زاده یک شنبه اظهارداشت: این اقدام با توجه به نیاز جامعه به اندازه گیری های درست و جهت اطمینان از سلامت ابزار آزمایشگاهی، تعیین میزان خطا و تنظیم وسایل در مقایسه با استانداردهای ملی مربوطه صورت گرفت.

وی افزود: کالیبراسیون توسط آزمایشگاه های همکار تایید صلاحیت شده توسط این اداره کل بر اساس استانداردهای ملی مربوطه انجام شده است که سطح دقت آزمون ها را تا حد قابل قبولی افزایش داده است.

رکابی زاده تصریح کرد: دستگاه های اندازه گیری باید به صورت دوره ای کالیبراسیون شوند زیرا گذشت زمان، فرسودگی و حوادث غیرقابل پیش بینی باعث می شوند تا قابلیت ردیابی نتایج آن ها با استانداردها زیر سوال رفته و نیازمند تایید مجدد باشند.

کارشناس اداره امور آزمایشگاه های اداره کل استاندارد و تحقیقات صنعتی خوزستان ادامه داد: برای تجهیزات کالیبره شده از سوی اداره کل، گواهی نامه کالیبراسیون یک ساله صادر شده و ضمیمه دستگاه می شود.

وی خاطر نشان کرد: همچنین در این مدت و در راستای اجرای طرح آزمون ادواری وسایل توزین و سنجش، سه هزار و 673 نازل عرضه سوخت مایع شامل بنزین و گازوئیل مورد آزمون قرار گرفتند.

رکابی زاده گفت: این آزمون ها توسط شرکت های مورد تایید صلاحیت قرار گرفته بر اساس دستورالعمل ˈآزمون دوره ای پمپ های توزیع سوخت مایعˈ انجام شده که تمامی نتایج آزمون مورد قبول اعلام شده است.

کارشناس اداره امور آزمایشگاه های اداره کل استاندارد و تحقیقات صنعتی خوزستان افزود: 647 دستگاه باسکول بر اساس استاندارد ملی ایران به شماره 10274 ˈ باسکول های وسایل نقلیه چرخ دارˈ توسط کارشناسان این اداره کل مورد بررسی قرار گرفت که 614 مورد قابل قبول و تعداد 33 نمونه مردود اعلام شده است.
:
:
:
آخرین اخبار