تاریخ انتشار: ۲۶ فروردين ۱۳۹۳ - ۱۱:۲۳
کد خبر: ۶۰۸۰۵
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
سال 92 ؛
توزیع 15 هزار جلد کتاب فرهنگی و دینی در ماهشهر
رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان بندرماهشهر از توزیع بالغ بر 15 هزار جلد کتاب در موضوعات مختلف بین کتابخانه‌ها و اقشار مختلف این شهرستان در طول سال گذشته خبر داد.

حجت‌الاسلام سیدعلی رضوی امروز اظهار داشت: از آنجا که کتاب به عنوان تغذیه فکری نقش مهم و سازنده‌ای در ارتقای سطح معلومات دینی و تاریخی افراد جامعه به ویژه افراد فرهنگی دارد، اما به عنوان یک ابزار هم می‌تواند در کیفیت برنامه‌ها و مدیریت فرهنگی جامعه مؤثر واقع شود.

وی افزود: این کتاب‌ها در موضوعات مختلف فرهنگی و دینی بوده و در چندین نوبت در طول سال 92 از سوی اداره تبلیغات اسلامی شهرستان بندر ماهشهر با هدف گسترش فرهنگ کتاب و کتابخوانی و بالا بردن سرانه مطالعاتی شهرستان توزیع شده است.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی بندر ماهشهر خاطرنشان کرد: کتب اهدایی شامل 790 جلد به شبستان مساجد، 500 جلد به روحانیون مستقر، مدارس 600 جلد، نورالولایه 3 هزار و 541 جلد، اعتکاف 3 هزار جلد، ماه مبارک رمضان 3 هزار جلد، 400 جلد ویژه مبلغین، حوزه‌های علمیه یک هزار و 500 جلد و کتابخانه‌های عمومی یک هزار و 500 جلد است که در برنامه‌ها و مناسبت‌های مختلف از قبیل ایام نوروز و محرم و غدیر در سطح شهرستان توزیع شده است.

این مسئول فرهنگی افزود: با توجه به دغدغه‌ها و گرفتاری‌های روزمره مردم اگر شرایط به نحوی ایجاد شود تا مردم با خیالی آسوده و راحت‌تر برای مطالعه به کتاب دسترسی پیدا کنند، می‌توان گفت گام مثبتی برداشته شده است.

رضوی همچنین از برگزاری 302 گفتمان دینی در سال گذشته در شهرستان بندر ماهشهر خبر داد و گفت: به منظور ارتقای سطح فرهنگ دینی و رفع ابهامات و شبهاتی که بیشتر در ذهن جوانان و نوجوانان است در طول سال گذشته تعداد 302 گفتمان دینی با حضور اساتید مجرب و متخصص در سطح این شهرستان اجرا شد.

وی ارتباط چهره به چهره با مخاطب و انتقال افکار و عقاید سازنده و تجربیات کار آمد، امکان‌سازی بحث و تبادل نظر و مباحث منطبق با مسائل روز را از اهداف برگزاری این گفتمان‌های دینی عنوان کرد.

رضوی با تأکید بر اهمیت گفتمان دینی و تاثیرگذاری آن در جامعه به‌ ویژه نسل جوان به موضوعات این گفتمان‌ها اشاره کرد و گفت: حجاب و عفاف، دوستی‌های پیش از ازدواج، امر به معروف و نهی از منکر، آسیب‌های اجتماعی، انقلاب اسلامی، جنگ نرم، روابط سالم، عرفان‌ها و نحله‌های انحرافی بخشی از موضوعات این گفتمان‌ها بوده است.

این مقام مسئول یادآور شد: فلسفه قیام عاشورا و شهادت امام حسین(ع)، پاسخ به شبهات دینی، اصول دین، زن و خانواده، مهارت‌های زندگی، انتخاب همسر، اخلاق، مهارت‌های زندگی، جهاد اقتصادی، آسیب‌شناسی فرهنگی، تقلید در تکالیف دینی، تهاجم فرهنگی، سیمای خانواده مهدوی، غدیر، وحدت رمز موفقیت، 9 دی روز بصیرت افزایی و مناسبت‌های مذهبی از دیگر عناوین این گفتمان‌ها بوده که در مساجد، مدارس، حوزه‌های علمیه و برخی ادارات برگزار شد.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی بندر ماهشهر در پایان اظهار داشت: همکاری و تعامل ادارات، نهادهای دولتی اعم از آموزش و پرورش، کمیته امداد، مدارس، دانشگاه‌ها، هیئت‌های مذهبی، کانون‌های فرهنگی تبلیغی، مؤسسات قرآنی و جمعیت بانوان فرهیخته و فعال عرصه فرهنگی دینی با ادارات تبلیغات اسلامی شهرستان، در توسعه و گسترش جلسات گفتمان دینی مؤثر بوده است.
مرجع / فـارس
برچسب ها: ماهشهر ، کتاب
:
:
:
آخرین اخبار