تاریخ انتشار: ۲۷ فروردين ۱۳۹۳ - ۰۹:۳۱
کد خبر: ۶۰۸۶۸
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
فرماندار اهواز خبر داد ؛
رشد 75 درصدی کتابخانه‌های اهواز
فرماندار اهواز از رشد 75 درصدی کتابخانه‌های اهواز در سه سال اخیر خبر داد.

عبدالعزیز فدعمی در آیین افتتاح کتابخانه حجت‌الاسلام سید جعفر موسوی که شامگاه دیروز در محل این کتابخانه برگزار شد اظهار کرد: یکی از شاخص‌های ارزیابی و توسعه فرهنگ در هر کشوری مطالعه و علاقه‌مندی به کتاب است و افتتاح کتابخانه در زندگی و فرهنگ هر کشور و همچنین پیشرفت‌های علمی تاثیرگذار است.

وی با بیان اینکه انقلاب ما انقلاب فرهنگی بوده است ادامه داد: ما در زمان انقلاب پیشرفت‌های فرهنگی بسیاری داشته‌ایم که از جمله آن‌ها اهمیتی است که مقام معظم رهبری و مسئولان به امر کتابخوانی داده‌اند و در فرمایشات ایشان شاهد بودیم که به طور مستمر تاکید داشتند که باید اهل مطالعه بود.

فرماندار اهواز با اشاره به اینکه طی سه سال اخیر پیشرفت‌های بسیار خوبی در جهت افزایش فعالیت‌های فرهنگی و گسترش کتابخانه در خوزستان انجام شده است اذعان کرد: تعداد کتابخانه‌های اهواز از 12باب در سال 89 هم اینک به 35 باب افزایش یافته است.

وی با تاکید بر اینکه ایجاد کتابخانه در منطقه محروم سید خلف در جهت توسعه و اشاعه فرهنگ مطالعه تاثیر گذار است تصریح کرد: در سه سال اخیر تعداد کتابخانه‌های اهواز 75 درصد رشد داشته و بیش از 30درصد به فضای کتابخانه‌ای این شهرستان اضافه شد.

فدعمی خاطر نشان کرد: آمار کتاب‌های موجود در کتابخانه‌ها در سه سال اخیر هم 5. 82 درصد رشد داشته است که به نشان دهنده همت مدیر کتابخانه‌های خوزستان و اهواز است.

وی عنوان کرد: 5. 27 درصد از جمعیت استان در اهواز واقع شده است درحالی که 17 درصد کتابخانه‌های استان در اهواز قرار دارد بنابراین باید تلاش بیشتری در جهت افزایش کتابخانه از طریق کمک شرکت نفت، شرکت فولاد، ملی حفاری و خیران داشته باشیم.

فرماندار اهواز اضافه کرد: در افق 1401 باید به سرانه هشت هزار متر فضا برای یکصد نفر دست یابیم که در حال حاضر فاصله زیادی تا رسیدن به این وضعیت داریم.

وی به برپایی ایستگاه‌های مطالعه در اهواز اشاره کرد و گفت: ایجاد ایستگاه‌های مطالعه یک اقدام مثبت در جهت افزایش مطالعه و ترغیب همشهریان به مطالعه بوده و تا کنون 21 ایستگاه مطالعه در اهواز راه اندازی شده است.
مرجع / فـارس
:
:
:
آخرین اخبار