تاریخ انتشار: ۲۷ فروردين ۱۳۹۳ - ۰۹:۳۵
کد خبر: ۶۰۸۶۹
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
مدیرکل نهاد کتابخانه‌های خوزستان خبر داد ؛
افزایش کتابخانه‌های خوزستان به 211 باب
مدیرکل نهاد کتابخانه‌های خوزستان از افزایش 11 درصدی اعضای کتابخانه‌های این استان در دو سال گذشته خبر داد.

لفته منصوری در آیین افتتاح کتابخانه حجت‌الاسلام سید جعفر موسوی که دیشب در محل این کتابخانه برگزار شد، اظهار کرد: در حالی که بسیاری از دستگاه‌های اجرایی همچنان در تعطیلات نوروزی به سر می‌برند نهاد کتابخانه‌های خوزستان کلنگ یک کتابخانه را در روستای گوریه شوشتر زده است و همچنین سه کتابخانه مشارکتی نیز در بین تعطیلات اضافه شده است.

وی ادامه داد: فردا کلنگ کتابخانه‌ای در شادگان زده می‌شود و همچنین افتتاح کتابخانه روستای شریعتی و سیدعباس در دشت آزادگان را در روز ولادت حضرت فاطمه (س) خواهیم داشت.

مدیر کل نهاد کتابخانه‌های خوزستان خاطرنشان کرد: با وجودی که اعتبارات دولتی در دو سال گذشته کاهش یافته است اما کتابخانه‌های خوزستان رشد چشمگیری یافته که به دلیل کمک خیران است از جمله کتابخانه حجت‌الاسلام سید جعفر موسوی که توسط فرزند ایشان به مدت 30 سال در اختیار نهاد کتابخانه‌های خوزستان قرار گرفت.

وی اضافه کرد: با توجه به فقدان کتابخانه در کوی سیدخلف و جمعیت بالای این منطقه، افتتاح کتابخانه حجت‌الاسلام سیدجعفر موسوی می‌تواند در ارتقای فرهنگ مطالعه مفید و موثر واقع شود.

منصوری عنوان کرد: این کتابخانه با زیربنای 500 متر مربع و دارای بخش خواهران و برادران به صورت مجزا و بخش‌های مرجع و پژوهش است و هم اینک 8 هزار نسخه کتاب در این کتابخانه قرار دارد.

وی با بیان اینکه کتابخانه‌های خوزستان به 211 باب افزایش یافته است، تصریح کرد: ظرف مدت دو سال 58 کتابخانه به ظرفیت کتابخانه‌های خوزستان اضافه شده است و خوزستان از نظر میزان رشد تعداد کتابخانه در فروردین امسال در مقایسه با سال 91 رشد 38 درصدی داشته است.

مدیرکل نهاد کتابخانه‌های خوزستان در این خصوص اضافه کرد: این در حالی است که رشد کتابخانه‌ها در کشور برابر با 12 درصد بوده است یعنی خوزستان سه برابر کشور رشد داشته است.

وی اظهار کرد: خوزستان از نظر زیربنای کتابخانه‌ها در فروردین ماه جاری در مقایسه با دو سال گذشته 30 درصد رشد داشته در حالی که کشور رشدی هفت درصدی داشته است یعنی خوزستان چهار برابر کشور در زمینه زیربنای کتابخانه رشد داشته است.

منصوری با بیان اینکه 146 نفر کار‌شناس و کار‌شناس ارشد بومی در دو سال گذشته در نهاد کتابخانه‌های خوزستان استخدام شده‌اند، اذعان کرد: 38 درصد کل نیروهای نهاد کتابخانه‌های خوزستان در دو سال گذشته استخدام شده‌اند.

وی خاطرنشان کرد: تعداد اعضای کتابخانه‌های خوزستان در دو سال گذشته 11 درصد افزایش یافته در حالی که در کشور کاهش سه درصدی داشته است و همچنین منبع کتاب در سال جاری نسبت به سال 91، 48 درصد رشد داشته و این رشد در کشور کمتر از خوزستان و 28 درصد است.
:
:
:
آخرین اخبار