تاریخ انتشار: ۰۱ مرداد ۱۳۹۰ - ۱۲:۴۷
کد خبر: ۶۰۸۸
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
تا پايان سال جاري صورت مي‌گيرد؛
بهره‌برداري از فاز اول بندر شادگان
فرماندار شادگان گفت: تا پايان سال جاري فاز اول بندر شادگان به بهره‌برداري مي‌رسد.

به گزارش خوزنیوز به نقل از فارس، سعيد فيوضي اظهار داشت: عمليات اجرايي اين بندر هم اكنون با 50درصد پيشرفت فيزيكي در حال انجام است.
وي افزود: ساخت اين بندر تجاري در جنوب خوزستان در زمستان سال1388 طي مراسمي با حضور مديرعامل سازمان بنادر و دريانوردي آغاز شد.
فرماندار شادگان با اشاره به اعتبار در نظر گرفته شده براي اين طرح تصريح كرد: اعتبار اوليه اين طرح 63 ميليارد ريال پيش‌بيني و اختصاص داده شده است.
وي گفت: اين بندر و دو پست اسكله آن به طول 105متر طبق برنامه از پيش تعيين شده تا پيش از اتمام سال جاري آماده بهره برداري خواهد بود.
فيوضي به تأثير بسزاي اين بندر در راستاي اشتغالزايي جوانان اين منطقه اشاره كرد و اظهار داشت: ساخت اين بندر به مراتب در ايجاد اشتغال، رونق اقتصادي منطقه تأثير چشمگيري خواهد داشت.
وي ادامه داد: در اين راستا مي‌توان با ترانزيت كالا به عراق موجبات شكوفايي بيش از پيش منطقه را رقم زد.
فرماندار شادگان خاطرنشان ابراز اميدواري كرد مرحله دوم طرح توسعه بندر تجاري بندر شادگان تا پايان سال جاري اجرايي شود.
وي به بيان ديگر مزاياي ساخت اين بندر اشاره كرد و تصريح كرد: اين بندر كه در مجاورت تالاب شادگان واقع شده داراي جاده دسترسي و انباري به مساحت 1200متر است.
فيوضي افزود: تالاب شادگان از طريق خورهاي متعدد به آب‌هاي خليج فارس متصل ميشود و اين امر نقطه عطفي اين منطقه محسوب مي‌شود.
وي در پايان خطاب به مسئولان اظهار داشت: اميدواريم با تلاش و پيگيري‌هاي بيش از پيش مسئولان استاني به‌زودي شاهد پيشرفت‌هاي چشمگير اين منطقه در ابعاد مختلف اقتصادي، تجاري، اجتماعي، و فرهنگي باشيم.
:
:
:
آخرین اخبار